17 Юли 2025четвъртък02:31 ч.

Друга бира или илюзията на избора

/ брой: 147

автор:Дума

visibility 8621

Законите на Маркс за окрупняването на капитала не подминава и бирения пазар - и в България и по света. Така 80% от глобалния пазар на напитката се контролира всъщност от пет компании. "АБ Инбев" "МолсънКоорс", "Хайнекен", "Диагео" и "Карлсберг". 

Подобно е положението и в България. След началото на промените българските пивоварни, някога държавна собственост, минаха от частна ръка на частна ръка, докато не завършиха в повечето случаи под контрола на "Голямата бирена петица" или техни дъщерни компании.  

Така "Загорка" и "Ариана" са собственост на Хайнекен, "Каменица", "Астика" и "Бургаско" са подчинени на "МолсънКоорс", а "Шуменско" и "Пиринско" са част от семейството на "Карлсберг".

Разбира се, това няма особено значение за вкуса и качеството на бирата, особено в нашия глобализиращ се свят. Окрупняването води и до стандартизация. Но, влизайки в супермаркета има голям шанс българският потребител да си вземе кенче бира от един от мастодонтите на световния пазар. Изборът се оказва илюзия, конкуриращите се марки често се намират под шапката на една и съща корпорация, произвеждат се често в една и съща пивоварна, а левчетата на потребителя влизат в един и същи джоб, намиращ се извън страната. 

Тръмп плаши Русия с "тежки мита"

автор:Дума

visibility 385

/ брой: 129

Лавров се срещна със Си Дзинпин

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 129

Разследват евродепутат, за когото Аушвиц е "фейк"

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 129

Символ

автор:Александър Симов

visibility 389

/ брой: 129

Приключи ли терапията

автор:Евгени Гаврилов

visibility 382

/ брой: 129

Епични провали

visibility 394

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ