14 Юли 2025понеделник13:06 ч.

Два "питона удушвачи"

/ брой: 179

автор:Нора Стоичкова

visibility 4015

Два "питона удушвачи" пусна парламентът в българската икономика - разрешава се дъмпинговият внос на украинско зърно и се забранява вносът на руски петрол на "Лукойл Нефтохим" - Бургас.
Двата "питона" изглеждат малки, но мъртвата им хватка ще се усети още следващите дни по бензиностанции и в магазините.
По-важният въпрос е обаче какво ще стане с единствената ни рафинерия. Ако тя потребява годишно около 7,6 млрд. тона суров петрол, как ще се осигури това количество, ако трябва да се пренася суровина през Босфора?
Ако някой случайно е забравил как изглежда Босфорът, нека отвори картата и да види, че това е едно много тясно място. Петролните доставки са ограничени до 5000 т на танкер и се чака на опашка за преминаване.
От друга страна, ако рафинерията пострада, страда целият български народ. Защото няма да можем и хляб да си купуваме лесно, като рипнат цените.
Всички икономисти твърдят, че идиотското настояване на "сглобката" да се отмени "дерогацията за внос на руски петрол", която сами помолихме ЕС да ни даде преди време, ще докара поне лев отгоре върху цената на горивата. А те съставляват сериозна част от стойността на всяка стока и услуга.
По-страшното обаче е, че без рафинерията ставаме по-зависими от внос на горива и конюнктурата на петролните пазари.
Към този удар се прибавя и разрешаването на дъмпинговия украински внос на зърно, който сериозно удря производителите.
Някои твърдят, че проблемът има две страни и никой не спори за това. Но да се твърди, че нашите производители на олио, например, ако използват украински слънчоглед, ще удържат цените, е дълбока заблуда.
"Питоните удушвачи" са два. Ако единият пропусне, другият ще затегне мъртвата хватка.
Но устояването на рафинерията е въпрос на сигурност. Руснаците ще ни дадат на арбитраж, който безславно ще загубим, по стар български обичай. Но трябва много да се внимава в чии ръце ще попадне тя след това. Да не се окажем и с най-скъпия бензин в Европа не след дълго, с най-скъпото олио и пред обективната невъзможност да се издържаме.
Вълната на обедняване не е единствената криза, която ни заплашва. Бедността е порок и най-голямата заплаха за една страна на ръба на своето оцеляване и запазване на граници и суверенитет.


Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ