08 Май 2024сряда16:48 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Един вместо двама - новият флагман на Peugeot 508

/ брой: 211

автор:Дума

visibility 1679

Външният вид и някои характеристики на новия флагман на френските лъвчета Peugeot 508 не са вече жестоко пазена тайна и едва броени дни преди официалния дебют на колата на автосалона в Париж концернът PSA напълно разсекрети всичко около нея.
Теоретично един флагман на марка би трябвало да бъде минимум от пазарния клас Е, но в Европа отдавна е ясно, че конкуренцията  в него с голямата немска тройка BMW, Mercedes и Audi е безмислено или прекалено скъпо занятие. Слабите продажби на предишните големи френски модели като Peugeot 607, Citroen C6 и Renault Vel Satis нагледно доказаха, че европейците, които търсят подобни автомобили, във осем от десет случая ще погледнат към Мюнхен, Инголщад или Щутгард. Виждайки реалното положение на нещата, много от фирмите даже не се опитват да налагат своите модели Е клас в Европа.  Свръхпопулярния в Щатите седан Toyota Camry на европейския пазар, например, претърпя пълно фиаско и трябваше да бъде спрян от продажба. Затова големите производители просто правят свои флагмани малко по-малки автомобили - Renault реши флагман да е новият седан Latitude, а в Peugeot се отказаха от разработка на модел Е клас и утвърдиха като флагман седана и комбито Peugeot 508.
Този автомобил заменя едновременно два модела - отдавна остарелия седан Peugeot 607, продажбите на който паднаха под всякакво разумно производствено ниво и Peugeot 407, който по всички канони на пазара трябва да бъде заменен. Затова Peugeot 508 ще заеме междинно положеие - седанът с дължината си 4,49 м попада в D клас, а комбито с 4,81 м съвсем законно може да бъде отнесено към Е клас. Седанът Peugeot 508 е по-голям от 407, като остава по-лек с 35 кг. А комбито се бори с теглото още по-успешно - Peugeot 508 SW е по-лек от предходния модел комби 407 с цели 45 кг.
Обемът на багажника впечатлява - 545 литра при седана и 660/1865 литра при комбито. При прекия немски конкурент - Opel Insignia, тези цифри са доста по-ниски, така че по този показател новото Peugeot 508 вече е лидер в класа си.
Новият френски лъв е типично европейски автомобил. За това най-красноречиво говори двигателната гама - има само един бензинов мотор с две нива на мощности - 1,6 л, 120 и 156 к.с. и цели пет дизела с ходови обеми от 1,6 до 2,2 л - от 112 до 204 к.с. На разположение ще е и "микрохибридната" модификация e-HDi c 1.6-литров дизел с мощност 112 к.с. и електромотор, задвижващ колелата от задната ос. Трансмисията е решена с шестстепенни механична и автоматична предавателна кутия, на разположение е и роботизирана кутия.
Силната страна на френските коли винаги са били комфортността на возене и удобството в салона. При новата кола е отделено много внимание за "премиалността" на интериора. Качественият монтаж и материали, апликациите от полирано дърво правят салона изключително уютен и "вип". Плюс към това е обширният списък от опции - четиризонален автоматичен климатик, масажно устройство в шофьорската седалка, навигация, "озвучаване" от фирмата JBL и още много друго. Комбито, традиционно за семействата SW има стъклен, панорамен покрив.
По всичко личи, че новата френска кола се е получила удачна, сериозна и интересна както отвън, така и отвътре, още повече че се налага и новият екстериор, който ще стане характерен по черти и за другите нови модели на  Peugeot. В същото време по отношение на техническата си част Peugeot 508 несъмнено е сред най-напредничавите предложения на пазара в класа си. Съвсем разбираемо е, че появата на новия френски "лъв" на пазара се очаква от конкуренцията с лошо скривана тревога.

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 273

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 274

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 227

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 237

/ брой: 84

За наше добро

visibility 248

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 255

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ