14 Септември 2025неделя11:13 ч.

След подписването на меморандума Кирил Петков лично подкара електромобила пред сградата на Министерството на икономиката

Електромобилът от Ловеч ще струва 20 хиляди евро

Инвеститорът изгражда завода изцяло със свои средства

/ брой: 131

автор:Дума

visibility 1249

Стартовата цена на произвежданата в България електрическа кола на германската Next.e.GO Mobile ще е 20 000 евро. Това съобщиха германските инвеститори при подписването на меморандум за сътрудничество с министъра на икономиката Кирил Петков и с Българската агенция за инвестициите. Next.e.GO Mobile ще построи завода си на територията на индустриалния парк в Ловеч и първите произведени автомобили се очакват в края на 2023 г.

Електромобилът е разработен за движение в градска среда - достига 80 км в час, а с едно зареждане може да измине 200 км. Това е 10 пъти повече от средния пробег в градска среда, заявиха от компанията. Предвижда се производство и на по-мощен модел 4Х4. "Голямо предимство на този модел е, че не се нуждае от специална станция за зареждане. Това може да стане от нормален контакт, например в гаража, и времето за зареждане е 6 часа", посочи министър Кирил Петков. След подписването на меморандума той се качи и подкара електромобила пред сградата на Министерството на икономиката. Петков дори заяви, че министерството трябва да инсталира електростанция на паркинга си и да се преименува на Министерство на икономиката и иновациите. Както вече е известно, инвестицията на Next.e.GO Mobile е 140 млн. лв., а в завода в Ловеч ще бъдат разкрити 1000 работни места.

Горд съм, че тази германска компания на бъдещето предпочете България за основното си производство пред други три съседни държави, заяви министър Кирил Петков. По думите му везните са натежали в полза на България не толкова заради  финансовата подкрепа, която ще получат инвеститорите от държавата, колкото заради развития автомобилен клъстер в страната и многото доставчици на различни компоненти за това производство. Алуминиевата конструкция на електромобила ще се произвежда от българската фирма "Етем", а кабелите - в завода на "Язаки" в Ямбол. Софтуерът на колата ще се изработва от българското звено на "Бош". Очаква се да бъдат включени още няколко родни доставчика.

Инвеститорът ще изгради завода изцяло със свои средства. Финансовата подкрепа от държавата ще бъде задействана едва след произвеждането на първия електромобил. Според меморандума за сътрудничество стимулите в размер на 34 млн. евро ще се предоставят на три части - след производството на първата кола, след производството на първите 10 000 бройки и след това на следващите 20 000. "Не даваме пари предварително. Ако до 7 години инвеститорът не покрие тези критерии, няма да получи стимули", посочи министър Кирил Петков. Според него обаче бизнес планът на германската компания е много амбициозен. "Реално от данъците, които инвеститорът ще плати, и от осигуровките за работниците държавата ще получи много повече от това, което ще даде", каза Петков.

Теодор Детерман, директор на компанията Next.e.GO Mobile, посочи няколко причини да изберат България като място, на което да се произвеждат автомобилите. "Тук има силен автомобилен клъстър с много силна база доставчици в цялата страна. На второ място имаме възможност да започнем в технопарка в Ловеч, което е много удобно, защото има оптимална инфраструктура, както и добре образовани квалифицирани служители", коментира Детерман пред бТВ. По думите му причина да изберат България е и добрата софтуерна база. Българският завод е втори за Next.e.Go в Европа, първият се намира в Германия.

Процесът на присъединяване към еврото няма да е лек

автор:Дума

visibility 7721

/ брой: 170

Димитър Радев за първи път на заседание на ЕЦБ

автор:Дума

visibility 6933

/ брой: 170

Предупреждават ни за опасни храни от чужбина

автор:Дума

visibility 7582

/ брой: 170

Задава се хаос със сметките за парно

автор:Дума

visibility 6179

/ брой: 170

Показно убийство на привърженик на Тръмп

автор:Дума

visibility 6202

/ брой: 170

Учебната година в Гърция започна с протести

автор:Дума

visibility 6026

/ брой: 170

Ким Чен Ун подготвя дъщеря си за лидер

автор:Дума

visibility 7044

/ брой: 170

НАТО няма да активира член 5

автор:Дума

visibility 7099

/ брой: 170

Истинска памет

автор:Александър Симов

visibility 4492

/ брой: 170

Диагноза - русофобия

автор:Боян Бойчев

visibility 5411

/ брой: 170

Драма с класов привкус

автор:Юрий Борисов

visibility 7751

/ брой: 170

Приложима ли е четиридневна работна седмица в България

visibility 6371

/ брой: 170

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ