20 Май 2024понеделник17:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

След подписването на меморандума Кирил Петков лично подкара електромобила пред сградата на Министерството на икономиката

Електромобилът от Ловеч ще струва 20 хиляди евро

Инвеститорът изгражда завода изцяло със свои средства

/ брой: 131

автор:Дума

visibility 565

Стартовата цена на произвежданата в България електрическа кола на германската Next.e.GO Mobile ще е 20 000 евро. Това съобщиха германските инвеститори при подписването на меморандум за сътрудничество с министъра на икономиката Кирил Петков и с Българската агенция за инвестициите. Next.e.GO Mobile ще построи завода си на територията на индустриалния парк в Ловеч и първите произведени автомобили се очакват в края на 2023 г.

Електромобилът е разработен за движение в градска среда - достига 80 км в час, а с едно зареждане може да измине 200 км. Това е 10 пъти повече от средния пробег в градска среда, заявиха от компанията. Предвижда се производство и на по-мощен модел 4Х4. "Голямо предимство на този модел е, че не се нуждае от специална станция за зареждане. Това може да стане от нормален контакт, например в гаража, и времето за зареждане е 6 часа", посочи министър Кирил Петков. След подписването на меморандума той се качи и подкара електромобила пред сградата на Министерството на икономиката. Петков дори заяви, че министерството трябва да инсталира електростанция на паркинга си и да се преименува на Министерство на икономиката и иновациите. Както вече е известно, инвестицията на Next.e.GO Mobile е 140 млн. лв., а в завода в Ловеч ще бъдат разкрити 1000 работни места.

Горд съм, че тази германска компания на бъдещето предпочете България за основното си производство пред други три съседни държави, заяви министър Кирил Петков. По думите му везните са натежали в полза на България не толкова заради  финансовата подкрепа, която ще получат инвеститорите от държавата, колкото заради развития автомобилен клъстер в страната и многото доставчици на различни компоненти за това производство. Алуминиевата конструкция на електромобила ще се произвежда от българската фирма "Етем", а кабелите - в завода на "Язаки" в Ямбол. Софтуерът на колата ще се изработва от българското звено на "Бош". Очаква се да бъдат включени още няколко родни доставчика.

Инвеститорът ще изгради завода изцяло със свои средства. Финансовата подкрепа от държавата ще бъде задействана едва след произвеждането на първия електромобил. Според меморандума за сътрудничество стимулите в размер на 34 млн. евро ще се предоставят на три части - след производството на първата кола, след производството на първите 10 000 бройки и след това на следващите 20 000. "Не даваме пари предварително. Ако до 7 години инвеститорът не покрие тези критерии, няма да получи стимули", посочи министър Кирил Петков. Според него обаче бизнес планът на германската компания е много амбициозен. "Реално от данъците, които инвеститорът ще плати, и от осигуровките за работниците държавата ще получи много повече от това, което ще даде", каза Петков.

Теодор Детерман, директор на компанията Next.e.GO Mobile, посочи няколко причини да изберат България като място, на което да се произвеждат автомобилите. "Тук има силен автомобилен клъстър с много силна база доставчици в цялата страна. На второ място имаме възможност да започнем в технопарка в Ловеч, което е много удобно, защото има оптимална инфраструктура, както и добре образовани квалифицирани служители", коментира Детерман пред бТВ. По думите му причина да изберат България е и добрата софтуерна база. Българският завод е втори за Next.e.Go в Европа, първият се намира в Германия.

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 261

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 272

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 293

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 262

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ