25 Април 2024четвъртък17:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Георги Свиленски: Да запазим българските железници

От 30 години в БДЖ чакат новите влакове, няма да допуснем да им бъдат отнети, заяви водачът на листата в 24 МИР София

/ брой: 53

автор:Дума

visibility 243

"Да запазим БДЖ. Железниците трябва да останат български и държавни", заяви водачът на листата на "БСП за България" в 24 МИР София и председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в 48-то НС Георги Свиленски на кръгла маса. 

Заедно с него като представител на БСП в дискусията участва и експертът Гергана Алексова.

"Винаги сме отстоявали тезата, че държавните железници трябва да бъдат стабилизирани. Досега се даваше приоритет на автомобилния транспорт, крайно време е държавата да си влезе във функциите по отношение на железниците", категоричен бе Свиленски. 

Той припомни, че в парламентарната транспортна комисия БСП е подкрепила да се приеме решение, с което да се задължи правителство да не провежда процедура за обществената услуга. Вместо това е трябвало директно да я възложи на БДЖ, а закупените влакове да отидат за държавните железници. Това предложение не е събрало нужната подкрепа.

"Хората в БДЖ 30 години чакат нови влакове. 30 години работят при ужасни условия, за да  вземат новите влакове от някакви други железници. Това от БСП няма да го позволим", категоричен бе Свиленски.

Той напомни, че БСП 42 пъти е предлагала повишение на минималната работна заплата, което касае и трудовите възнаграждения и на работещите в железниците. 

"В последния ден на Народното събрание депутатите ни подкрепиха, защото идваха избори, само че увеличението да е от 2024 г. Гарантирам, че ще предложим още от 1 юли минималната работна заплата да бъде определяна по европейската директива - да е 50% от средната. В момента това е около 1000 лв.", твърди Свиленски. 

Той призова партиите да загърбят тяснопартийните си интереси и да помислят малко повече за България и за това, че трябва да има правителство. Всички заедно трябва да спрем целенасоченото унищожаване на БДЖ-сектора и по тази тема не трябва да има партийни разделителни линии", коментира Свиленски.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 372

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 378

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 313

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ