16 Май 2024четвъртък01:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Образование

Хитрите врътки на МОН

/ брой: 129

автор:Дума

visibility 46

При сравняването на резултатите от изпитите по години ДУМА установи още една абсурдна практика на МОН - за всяка година министерството обявява резултатите по различен начин. Примерно, ако едната година се посочва средният успех от изпитите в проценти, следващата година той е в точки, третата година - в бал от 2 до 6. Или пък в различните години се съобщават различни параметри на оценяването. Така за страничното око става достатъчно трудно да проследи как се променят резултатите дори при два последователни випуска. Налага се да се правят твърде много изчисления и сравняване чрез превръщане на резултатите ту в проценти, ту в бал, ту в точки. Това може би обяснява донякъде и липсата на сериозни анализи от страна на МОН, което уж беше една от целите на външното оценяване. Обяснява и факта, че години наред се отчитат едни и същи слабости по един и същи предмет, без да има видимо предприети мерки за преодоляването им. Нещо повече, разликата в скалите за оценяване изобщо не е попречила на МОН да прави некоректни сравнения между резултатите, примерно за 2015 и 2016 г. Според зам.-министър Стаматов за слабите оценки не са виновни учебните програми, а това, че децата просто не искат да учат. Е, щом не са виновни учебните програми, кое налага сега МОН да прави изцяло нови учебни програми, в които изучаваното съдържание, примерно по литература и история, се размества тотално и се обръща с краката нагоре? Кунева пък съзря причината за слабия успех в учителите - 20 години поред учители ставали най-слабите студенти по педагогика...        
 

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 558

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 546

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 487

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 524

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ