02 Май 2024четвъртък16:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

И БДЖ - към XIX век

/ брой: 269

автор:Мая Йовановска

visibility 674

Да се смеем ли, да плачем ли...
През юни тази година транспортният министър Московски се похвали шумно, че за пръв път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Тогава министърът бързаше към Турция, за да приеме първите 12 от общо 30 нови спални вагона, поръчани в края на 2010 г. в завода на фирмата "Тювасаш". Поръчката е за 63 млн. лв.
Всъщност първта дузина вагони трябваше да пристигне още в началото на април, но тогава вината беше поета от производителите. Вчера стана известно, че вагоните все още се сертифицират, а над една трета от тях още не са и произведени! А обещанието, което Московски даде след първото закъснение, беше, че с всичките 30 БДЖ ще разполага до края на годината. Иначе в луксозните вагони, пет от които пригодени за трудноподвижни хора, трябваше да се возим още от лятото, ама нейсе...
БДЖ остана без спални вагони в средата на май, когато и последният отиде за ремонт. Всички знаем до какво състояние бяха докарани железницата и железничарите, работещи в нея. Московски обясни, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките за съкращаване на разходите, тази инвестиция е много важна. И че така се "поставя началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт".
Ето тези негови думи будят недоумение. Щото се оказа, че железницата така яко се е модернизирала, че е започнала да вади от депата старите кушет-вагони и да ги пуска да движат из страната. Един стар, отдавна неизползван и ремонтиран кушет-вагон вече бил пуснат по линията София-Варна. По празниците щели да пуснат още един. Кушет-вагон ще пътува и от София до Бургас. Та ако планирате да пътувате за Коледа и Нова година с влак в спален вагон, ще останете "приятно" изненадани.
И да се смеем, и да плачем, ясно е едно - разрухата в жележницата от управлението на ГЕРБ е пълна.

 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 726

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 709

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 602

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 653

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ