17 Май 2024петък14:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

И БДЖ - към XIX век

/ брой: 269

автор:Мая Йовановска

visibility 697

Да се смеем ли, да плачем ли...
През юни тази година транспортният министър Московски се похвали шумно, че за пръв път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Тогава министърът бързаше към Турция, за да приеме първите 12 от общо 30 нови спални вагона, поръчани в края на 2010 г. в завода на фирмата "Тювасаш". Поръчката е за 63 млн. лв.
Всъщност първта дузина вагони трябваше да пристигне още в началото на април, но тогава вината беше поета от производителите. Вчера стана известно, че вагоните все още се сертифицират, а над една трета от тях още не са и произведени! А обещанието, което Московски даде след първото закъснение, беше, че с всичките 30 БДЖ ще разполага до края на годината. Иначе в луксозните вагони, пет от които пригодени за трудноподвижни хора, трябваше да се возим още от лятото, ама нейсе...
БДЖ остана без спални вагони в средата на май, когато и последният отиде за ремонт. Всички знаем до какво състояние бяха докарани железницата и железничарите, работещи в нея. Московски обясни, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките за съкращаване на разходите, тази инвестиция е много важна. И че така се "поставя началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт".
Ето тези негови думи будят недоумение. Щото се оказа, че железницата така яко се е модернизирала, че е започнала да вади от депата старите кушет-вагони и да ги пуска да движат из страната. Един стар, отдавна неизползван и ремонтиран кушет-вагон вече бил пуснат по линията София-Варна. По празниците щели да пуснат още един. Кушет-вагон ще пътува и от София до Бургас. Та ако планирате да пътувате за Коледа и Нова година с влак в спален вагон, ще останете "приятно" изненадани.
И да се смеем, и да плачем, ясно е едно - разрухата в жележницата от управлението на ГЕРБ е пълна.

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 276

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 288

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 246

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ