16 Май 2024четвъртък13:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

И нещо за "зрънцето" зад волана

/ брой: 277

автор:Дума

visibility 1086

По-горе си говорехме за колите и горивата. Но нито машинариите, нито горивото могат да подкарат колата. Нужен е шофьор, това "зрънце" зад волана, за което често се говори, че няма нищо под шапката. Реално погледнато, той е основният виновник за трагедиите по пътищата. Не видял, не успял да спре навреме и... прааас - за ужас на всички участници в неприятното събитие.
Идеята да се направи кола, която може да върви без намесата на човек, витае във въздуха от десетилетия. Тя има и маса противници - ако се направи, къде отива удоволствието от карането, усетът към машината... Всъщност с всяка година човекът на волана бива малко по малко все по-откъснат от управлението. Автоматикът, абеесът, състемата за стабилизация и редица други полека отнемат по нещо от шофьорските прерогативи. Серийното производство на автомобили с възможност за управление от компютър без участието на водача е планирано за старт през 2015-а. Вицепрезидентът на General Motors по глобалните изследвания и разработки Алън Тауб твърди, че към 2020-а техните коли ще имат подобна възможност. "Бъдещите поколения на системите за безопасност ще ни избавят напълно от катастрофите, те ще могат да предотвратят пътното произшествие още преди водачът да е узнал за опасната ситуация на пътя", уверява Тауб. Върху създаването на автопилот за колите работят Volkswagen и Google, машините им с изкуствен разум сериозно търкат асфалта на изпитателните полигони.
В САЩ, в Невада, вече законодателно е разрешена експлоатацията на подобни коли с подписването от губернатора на щата на разрешение за използване на пътищата за общо ползване от коли с компютърно управление. Тези машини имат система за комуникация една с друга и с обектите на инфраструктурата, получават предварително информация за работата на светофарите, състоянието на пътното покритие, задръствания и аварии напред по пътя им. Радарите им контролират пространството около колата и могат да засекат изтичал на платното човек, откриват коли в "мъртвите зони", дори сега доста модели имат система за автоматично паркиране, без да се върти воланът от водача.
Един от предшествениците на подобна система е създаден от BMW и се нарича Track Trainer. Това е специализирана система за каране по автомобилни писти - още през 2009-а баварка с инсталиран Track Trainer успя в напълно автоматичен режим да се пребори с прочутия "Зелен ад" - северния вариант на пистата в Нюрбургринг! И не само да преодолее едно от най-сложните за каране пистови трасета в света, но и да го направи по идеалната за него траектория.
 

Еврокомисията ни отписа за еврото догодина

автор:Дума

visibility 115

/ брой: 90

Прогнозират добър летен сезон, откриват го в петък

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 90

Лозарският сектор е в трудна ситуация

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 90

Рекордните 6,73 млрд. лв. осчетоводени неправилно

автор:Дума

visibility 105

/ брой: 90

Атентат срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 109

/ брой: 90

ЕС одобри пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 119

/ брой: 90

Гърция забрани телефоните в час

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 90

Накратко

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 90

С теб сме, Роберт!

автор:Дума

visibility 100

/ брой: 90

Сами сме срещу мобилните оператори

visibility 128

/ брой: 90

Имитация на нормално

visibility 102

/ брой: 90

БСП срещу статуквото и в защита на националните интереси

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 90

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ