25 Юли 2025петък02:01 ч.

Пардон

Лекциите на Митко Методиев

И този път не стана, или При тези наши днешни политици няма как да не се случи!

/ брой: 18

visibility 239

БДЖ се канеше да спре от движение куп влакове. Но, както се казва в рекламите, това не е всичко. Предстоеше от началото на февруари да бъдат спрени още куп други.
От спирането на тези тренове най-засегнати щяха да са жителите на малки селища в Габровско, Карловско, Старозагорско, Врачанско... Децата от тези селища нямаше да могат да ходят на училище, родителите им нямаше да могат да ходят на работа. Предстоеше хората да кръстосат по две талпи върху вратите и прозорците на родните си къщи и да се преселят в най-близкия голям град. И ето ви още опустели български села, ето ви още буренясали ниви и градини... Очертава се скоро да останем без пътнически железопътен транспорт. А нека припомним, че навремето Америка стана Америка благодарение на железния кон, нека припомним, че и в Европа, и в Азия ежегодно се пускат нови и нови влакове-стрели, нека припомним, че навсякъде из цивилизования свят най-удобно се пътува по железните пътища. Да припомним и това, че България потегли към Европа по турско, когато между Русчук и Варна запухтя Хиршовата железница.
Каква е причината за тази прогноза? Причината се корени в намалените субсидии от страна на държавата. А каква е причината държавата да намали субсидиите? Ами нямала пари държавата, това е! Не, господа, не! Това не е причина, това е повод! А между повод и причина има голяма разлика. За избухването на Първата световна война Сараевският атентат е само повод, а причината е желанието на някои владетели да попрекроят картата на света. Та и с нашите железници така. Не можела да намери държавата пари! За КТБ милиарди намери, а за влаковете ни не може. Баналната истина е, че БДЖ от години умишлено се тика към приватизация. Тая сценка е отрепетирана вече и с БТК, и с БГА „Балкан“, и с Нефтохима...
Междувременно научихме, че Борисов поканил еврокомисарката по регионалната политика Крецу да посети България през май, за да открият заедно автомагистрала „Марица“. Щял да й покаже и части от магистралите „Струма“ и „Хемус“. Дали обаче ще и покаже и някоя бивша селска ЖП гаричка, обрасла вече с трънки, лопуш и див бръшлян? Впрочем, защо не? Той обича да се хвали пред Европа с успехите ни...

250 000 работници не стигат в икономиката

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 135

Оттеглиха решението за държавните магазини

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 135

Такситата с двойно обозначени цени от 31 октомври

автор:Дума

visibility 461

/ брой: 135

Бизнесът иска повече търговски служби в Китай и Германия

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 135

Балканите горят от жега и нехайство

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 135

Захарова цитира Библията срещу отменен концерт

автор:Дума

visibility 501

/ брой: 135

Кишинев иска в ЕС заедно с Киев

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 135

Недостиг

автор:Аида Паникян

visibility 459

/ брой: 135

За пожарите и доброволците

visibility 467

/ брой: 135

Вредният Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 520

/ брой: 135

Вътре сме! Или за детайлите в сянка

автор:Гарабед Минасян

visibility 502

/ брой: 135

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ