23 Октомври 2019сряда15:14 ч.

Идва ли времето на качествената преса?

Именно тя е обект на анализ в новото издание "Пресжурналистиката" на Владимир Симеонов

/ брой: 180

автор:Вилиана Семерджиева

visibility 1217

Качествената преса не просто информира. Тя се стреми да обогати познанията на своята аудитория, стимулира я към размисъл и собствена оценка на реалността, помага й да формира своите възгледи и ценностни системи. Дали е дошло времето на качествената преса? Предстои да видим. Но колкото по-рано, толкова по-добре. Това са уводни думи на Владимир Симеонов към новото му издание "Пресжурналистиката", което наскоро излезе от УИ "Св. Климент Охридски". Тази именно преса е обект на анализ в книгата на известния журналист, теоретик на печата, специалист по книгоиздаване, университетски преподавател и автор на научни издания.
Изхождайки от тезата за същността на пресата - да интерпретира публично ставащото в обществото, доц. Симеонов подробно разглежда въпросите за нейната специфика и функции, за журналистическото познание, за редакционната политика и професионалната идеология, похвати за писане в пресата, средства на въздействие, аргументация и т.н. Владимир Симеонов спира вниманието си на структурата на съвременната редакция, връзката и зависимостта между планирането и производството на броя, продажбите, рекламата и бюджета на редакцията. В книгата се разглежда пространно и вторият, равностойно важен компонент - аудиторията, с нейната типология, информационно поведение и читателски интерес. Специален акцент се поставя върху нейното изучаване - "резултатите от проучванията на аудиторията са истинско богатство за всяка редакция", подчертава авторът.
Тази книга без напрежение, някак едновременно спокойно и ловко, измъква пресжурналистиката от свойското, но и объркващо чувство, което оставят всекидневните срещи с нея, и я превръща в предмет на знанието, в наука, в дисциплина. Дисциплинира я, но не за да я лиши от свободата й, а за да я подготви за пре-по-даване. За да я вземе от предходниците и да я предаде на идващите. Това отбелязва доц. Георги Лозанов. 
Тази книга увенчава десетилетия изследователски път, белязан с някои от най-оригиналните научни прозрения на българската теория на масовата комуникация. Владимир Симеонов преподава пресжурналистика повече от 35 години и създаде поколение творци в нашата вестникарска практика. Той винаги гледа към пресата с поглед не само на изследовател, а и на журналист - дълги години от професионалния му път минават в редакцията. Вестниците. Вестникът. Журналистическият текст. Редакцията. Читателите. Читателят. Обществото... Който се вълнува от тези теми, ще намери в книгата на Владимир Симеонов четиво, което ще му бъде и полезно, и интересно, пише Джими Найденов.
 

Храните ще поскъпнат с над 5% догодина

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 203

Земеделците ще плащат повече за осигуровки

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 203

България отново с най-скъп ток в Европа

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 203

В бъдещия общински съвет ще работя с лице към хората

автор:Дума

visibility 110

Воля и сърце за добрите дела

visibility 203

/ брой: 203

Щрихи към един български патент

автор:Ева Костова

visibility 277

/ брой: 203

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ