Iguana - и риба, и рак!
/ брой: 17
Aвтомобилите-амфибии не са чак толкова редки и необикновени, колкото лодките, които могат да пътуват по сушата. Тези и риба, и рак създания се правят от френски лодкостроител, наречен Iguana Yachts. Името на лодките му напълно отговаря на характера им - и те като игуаната могат много добре да плуват и се справят отлично на морския бряг, дори и ако е покрит с дълбок пясък.
Идеята е на Антоан Фрич, дошла му, когато бродел по пясъчния бряг на планината Сент Мишел на южния бряг на остров Джързи, където приливът понякога се отдръпва навътре с километри. Концептът е прост - да се скрие гъсенично задвижване в корпуса на катер, така че да не се намалят динамичните му качества, естетичността и мореходността му.
Моделът носи името LТIGUANA и е защитен със световен патент. Освен всичко друго, веригите на катера се използват за негова защита във водата при приставане, вместо провесени гуми или здрави гумени топки.
В хибридния си вариант Iguana използва тих електромотор за задвижване на веригите си. С осем пътници на борда Iguana 26 излиза сама на брега без проблеми, стига веригите й да "усетят" дъното на плажа. Независимо от солидните си вериги, при сгънатото им положение, катерчето е истински скутер с остър нос и добре изчислено дъно, което му помага да пронизва вълните, глисирайки по тях.
Хитроумен задвижващ механизъм с водещи рамена изтегля двете вериги от гнездата им в бордовете, разперва ги навън на 90 градуса и ги задържа абсолютно паралелни една на друга. Прибрани в гнездата си на борда, работната им част продължава външната форма на лодката, без да нарушава с нищо плаваемостта и скоростта й - максималната е 40 възела - 72 км/ч.
Техническа характеристика на вариант IGUANA 24 - дължина 6,99 м, газене - 0,37 м, ширина 2,5 м, височина с извадени вериги 2,38 м, резервоар 150 л, пътници - 8, маса 1800 кг, мощност на извънбордовия мотор 150 к.с. Има и по-мощен модел - IGUANA 29, мощността на мотора при който е 300 к.с.