04 Май 2024събота13:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интермодалният терминал може да не е в Горна Оряховица

/ брой: 151

автор:Дума

visibility 849

Няма достатъчно доказателства, че Горна Оряховица е правилното място за изграждането на интермодален терминал. Така вицепремиерът по европейските въпроси Атанас Пеканов обясни изваждането на проекта от националния план за възстановяване, заради което планираната инвестиция остана без еврофинансиране.

Пеканов обясни, че предложението за изваждане на проекта е дошло от проектоносителя - Национална компания "Железопътна инфраструктура". Интермодалният терминал бе с индикативна стойност 25 млн. лв. и се предвиждаше да бъде изграден в най-големия железопътен възел в Северна България - Горна Оряховица.

По думите на вицепремиера няма проектна готовност и не са направени всички предпроектни проучвания. Не е направен и анализ какъв ще е товаропотокът през този интермодален терминал, какъв ще е интересът към него от инвеститори и бизнеса, както и дали това ще бъде най-удобното място. Всички тези неизвестни според Пеканов създават риск от забавяне на проекта или дори неизпълнение, а според Механизма на европейския фонд за възстановяване всички проекти трябва да са завършени до 2026 г. "Знам, че тази идея се обсъжда отдавна в обществото, но има разлика между идеята, която може да е добра, и степента на готовност на проекта в дадения момент. Без тези проучвания ние не знаем дали това е най-стойностната инвестиция", коментира Пеканов от парламентарната трибуна.

За места за интермодални терминали от години се спрягат още София, Русе и Видин. Цената на проекта пък зависи в голяма степен от теренните условия, състоянието на железопътната и пътната инфраструктура в района, както и от необходимостта от допълнителни работи по довеждащата инфраструктура, т.е. може и да е по-висока от индикативната.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ