15 Май 2024сряда07:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Истинският учител е безценен

Към него, освен почит като към родител, държавата дължи и нужното финансово признание, за да ни има като народ

/ брой: 226

автор:Петра Ташева

visibility 2184

Уважението, почитта към учителя, към човека, който отваря очите и подарява знания, са основни и задължителни за всяко общество. "Почитай учителя като родителя си" е стара мъдрост - изпитана и проверена във времето. Днес за каква почит да говорим, като я няма нито към родителя, нито към учителя! Напротив - все по-често има бой до пребиване и на учители, и на родители. Това не заслужава нито истинският родител, нито достойният учител! Но в нашия живот сега властват  варварски правила. Беззаконията, своеволията и слободията взеха страшни размери. Затова берем горчиви плодове - срив на морала, срив на образованието ни! Сбъдва се пророчеството в  старата азербайджанска поговорка: "Който не слуша учителя си, ще плаче с кървави сълзи!" Оставихме учителите си на най-ниското стъпало в социалната стълбица - и по доходи, и по почит. Резултатът е фатален! Защото учителят е този, който има заслуги за оформянето на всеки гражданин, на всеки специалист. Той е началото на началата.
Преди време в предаването на Цветанка Ризова по БТВ бившият образователен министър Сергей Игнатов каза, че българският учител заслужава много по-голямо увеличение на заплатата си и цитира какви са заплатите на учителите по света. Всеки разумен човек у нас съзнава, че учителят трябва да е уважаван, добре заплатен, за да тръгнат работите ни. Но защо това е осъзнал Сергей Игнатов чак след като се е оттеглил от поста си на образователен министър? Защото, по стара българска "традиция", нашите управници, докато са действащи министри, само  слушат началника си!
Преди ден правителството предизборно даде парите за обещаното 10-процентно увеличение на учителските заплати, макар че отдавна съсловието живее с убеждението, че на учителите се гледа като на последната дупка на кавала! Докато на учителя не се гласува достойно уважение, заслужена почит и високо заплащане за неговия сложен и отговорен труд, няма да имаме съзнателни и интелигентни граждани. Важното е това да се разбира не само преди избори...
И изискванията към учителите естествено трябва да се завишат! Те трябва да бъдат на съвременно равнище и като преподаватели, и като възпитатели. Още Конфуций е казал, че мисията на учителя е да изгражда мислители, откриватели, защото всяка истина има четири ъгъла. Учителят дава само своя ъгъл, а ученикът трябва да може да открие сам останалите три. И изискванията към всичките ни висши училища, които "произвеждат" учители, трябва да се завишат! Към институциите, които повишават квалификацията на учителите, също трябва да има ново отношение. Защото учителят, като всеки специалист, е длъжен цял живот да се учи, да се изгражда и да се доказва. Само добрите учители правят добро образование!
Пари за учителите винаги могат да се намерят! Ще се вземат от тези сектори, които не произвеждат, които създават само хаос и недоволство в обществото. Какви са тия високи заплати в съдебната ни система? Заслужени ли са, щом като нямаме ред и сигурност? А учителят създава най-важното за обществото - добрите, отговорните и съзнателните граждани! Затова  повишаването на учителските заплати трябва да е не със 10%, а 50-60%, даже 100% увеличение на сегашните мизерни заплати! Само тогава ще имаме образование, достойно за изискванията на времето! Учителят трябва да бъде поставен на най-високото място в социалната стълбица на нашето общество Истинският учител е безценен!
Още в ХV век Мартин Лутер осъзнава това и ни оставя посланието си: "Няма пари, с които бихме могли да оценим добрия учител!"
 

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 88

БДЖ пак се разделя с хартиеното билетче срещу 16 млн. лв.

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 88

Денят на данъчната свобода настъпи

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 88

Работници от Бангладеш ще берат череши у нас

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 88

България отхвърля проявата на Силяновска

автор:Дума

visibility 434

/ брой: 88

Шойгу на нов пост, сменя го икономист

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 88

Каталунските сепаратисти губят мнозинството си

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 88

Накратко

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 88

Дано не е късно

автор:Мая Йовановска

visibility 430

/ брой: 88

Комуникационна грешка

автор:Деси Велева

visibility 382

/ брой: 88

Пак Путин е виновен!

автор:Таня Глухчева

visibility 429

/ брой: 88

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 88

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ