04 Май 2024събота11:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Jaguar C-X75 - самотен като Еверест

/ брой: 228

автор:Дума

visibility 1282

Един от най-необичайните концепти, показани в Париж, беше Jaguar C-X75. Двуместният суперкар е необичаен не само външно, но и вътрешно. Става дума за единствения автомобил в света, използващ газотурбинно-електрическо задвижване.
Погледнат отвън, автомобилът едва ли би бил свързан с породата на английските моторни "големи котки", ако не беше овалната радиаторна решетка. Дължината на машината е 4,67 м, ширината 2,02 м, височината 1,20, кофициентът на въздушно съпротивление е Cx 0,32.
Машината има четири електромотора с обща мощност 780 к.с. и фантастично голям за лек автомобил въртящ момент от 1600 Нм. Но с това далеч не свършва всичко - зад задните седалки са разположени две компактни газови турбини Bladon Jets, всяка с маса от по 35 кг. Те могат или да зареждат акумулатора, увеличавайки пробега с едно зареждане до 900 км, или да помагат на  електромоторите при движение. Цялата тази комбинация осигурява на тежкия 1350 кг автомобил ускоряване от място до 100 за 3,5 сек., до 160 км/ч за 5,5 сек., а до 300 за 15,7 сек. Максималната скорост достига 330 км/ч.
При напълно зареден акумулатор /процесът трае около шест часа/, само на ток колата може да измине 110 км, а след това газовите турбини съществено увеличават пробега, като в същото време осигуряват изхвърляне в атмосферата на едва 28 г/км въглероден двуокис - фантастично постижение на сегашното, оценявано като супердобро от около 90-100 грама.
За съжаление този автомобил ще остане самотен "еверест" в историята на фирмата. Пътят му към конвейера е затворен от прекалено високата му цена и сложност на замисъла. Но някои от инженерните и дизайнерските решения, използвани при създаването му, ще бъдат от голяма полза при бъдещите серийни модели на марката.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ