25 Юли 2025петък05:11 ч.

Книжка - мираж

/ брой: 130

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1871

Днес се очаква с парафа на образователния  министър идеята за вдигане цената на шофьорските курсове да стане реалност. Поскъпването се обяснява с очакваното увеличение на часовете за кормуване от 31 на 45. Според мнението на експерти в бранша, въпреки че тяхната себестойност се запазва 20-30 лв., това вероятно ще доведе до поскъпването на курсовете с около 300 лв. Целта е да се подобри обучението на бъдещите водачи на МПС, а така да намалеят и джигитите по пътищата. Но дали в случая тя напълно оправдава средствата. Те и в момента не са малко. За шофьорски курс човек трябва да се бръкне с 650-800 лв. Прибавете към тях още 300 от септември и ще видите, че мечтаната шофьорска книжка ще се превърне в мираж. Бизнесът, свързан с тези документи, е сред секторите у нас, които най-трудно се поддават на изсветляване. Логично е държавата да определи реалната цена на курсовете, но тя бяга от проблема. Вместо това градове и села са облепени с обяви на фирми, които предлагат обучение за 250-300 лв. Там обаче не пише, че след като си клъвнал, цената рипа най-малко двойно чрез вътрешни изпити и допълнителни часове.

Иначе промяната в обучението е повече от необходима. В масовия случай младите шофьори вземат книжка, без тя да е съпроводена с достатъчно умения за каране по магистрала и в задръстване например. Практика е инструкторите да учат курсистите си само по маршрутите, където се провеждат изпитите. Преди време шефката на новосъздадената Агенция за пътна безопасност Малина Крумова се изказа неподготвена, като предложи на хората над 60 г. да им бъде забранено да шофират. Тя вероятно не е чувала, че на много места по света е въведено "обучението за цял живот". Безопасност на движението трябва се учи в училище до 10 клас, а след 65-годишна възраст например шофьорите при подмяна на свидетелствата могат да преминат и кратък курс по опресняване на знанията. Не е задължително да плащат от джоба си, разходите за този курс може да поеме и фондът за пътна безопасност.

250 000 работници не стигат в икономиката

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 135

Оттеглиха решението за държавните магазини

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 135

Такситата с двойно обозначени цени от 31 октомври

автор:Дума

visibility 461

/ брой: 135

Бизнесът иска повече търговски служби в Китай и Германия

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 135

Балканите горят от жега и нехайство

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 135

Захарова цитира Библията срещу отменен концерт

автор:Дума

visibility 501

/ брой: 135

Кишинев иска в ЕС заедно с Киев

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 135

Недостиг

автор:Аида Паникян

visibility 459

/ брой: 135

За пожарите и доброволците

visibility 467

/ брой: 135

Вредният Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 520

/ брой: 135

Вътре сме! Или за детайлите в сянка

автор:Гарабед Минасян

visibility 502

/ брой: 135

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ