13 Юли 2025неделя05:56 ч.

Кога да се собгуваме с шофирането?

/ брой: 179

автор:Дума

visibility 1254

"Ти ме ограби, бе, докторе!", казват пациенти, на които препоръчвам да престанат да шофират, защото вече имат сериозен проблем със зрението. Това разказва доц. Андрей Андреев, шеф на очната клиника в Транспортна болница. Специалистът припомня, че над 90% от реакциите на шофьорите се основават на тяхната визуална представа, поради което е от изключително значение доброто зрение на всеки един водач. Много важни са препоръките на специалистите:
- когато шофирате, носете очила с тънки рамки
- стъклата на слънчевите очила при шофиране да са в кафяво. 

"За" и "против" възрастните шофьори

Със застаряването на населението процентът на възрастните шофьори се увеличава. Затова Еврокомисията обръща специално внимание на този въпрос. Макар че процентът на смъртни случаи при шофьорите над 75 г. е над 5 пъти по-висок от средния, а на нараняванията - 2 пъти по-висок, не може да се каже на колко години човек да спре да шофира.
 Въпреки че не съществуват специални правила за движение по пътищата за по-възрастните шофьори, те трябва да бъдат особено внимателни поради намалените си физически възможности (отслабено зрение и слух, по-забавени реакции).
В Италия например неотдавна се предложи да има специални лепенки на колите, карани от възрастни хора (по подобие на предупрежденията "Бебе в колата" или "Млад шофьор"). Американски специалисти припомнят, че промените в тялото на възрастния човек може да се превърнат в предпоставка за произшествия. Например проблеми с шийни прешлени и с мускулите възпрепятстват бързите движения на врата наляво и надясно, за да може водачът да се огледа. Заболявания като диабет, болест на Паркинсон и др. също затормозяват шофирането на по-възрастни хора.
В същото време възрастните водачи компенсират физическите недостатъци с шофьорския си опит.
В рамките на проекта "ADVISORS" бе анализирано потенциалното въздействие на модерните системи в помощ на водача върху поведението на шофьорите и пътната безопасност. Също така бяха разработени методи за оценка на системите и определени приоритетите за тяхното по-нататъшно развитие.
 

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 4711

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 2815

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 3411

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 4298

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 2889

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 2961

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 4269

/ брой: 126

Тупик

visibility 4304

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 3740

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 4670

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 4349

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ