14 Юли 2025понеделник14:01 ч.

Кога да се собгуваме с шофирането?

/ брой: 179

автор:Дума

visibility 1257

"Ти ме ограби, бе, докторе!", казват пациенти, на които препоръчвам да престанат да шофират, защото вече имат сериозен проблем със зрението. Това разказва доц. Андрей Андреев, шеф на очната клиника в Транспортна болница. Специалистът припомня, че над 90% от реакциите на шофьорите се основават на тяхната визуална представа, поради което е от изключително значение доброто зрение на всеки един водач. Много важни са препоръките на специалистите:
- когато шофирате, носете очила с тънки рамки
- стъклата на слънчевите очила при шофиране да са в кафяво. 

"За" и "против" възрастните шофьори

Със застаряването на населението процентът на възрастните шофьори се увеличава. Затова Еврокомисията обръща специално внимание на този въпрос. Макар че процентът на смъртни случаи при шофьорите над 75 г. е над 5 пъти по-висок от средния, а на нараняванията - 2 пъти по-висок, не може да се каже на колко години човек да спре да шофира.
 Въпреки че не съществуват специални правила за движение по пътищата за по-възрастните шофьори, те трябва да бъдат особено внимателни поради намалените си физически възможности (отслабено зрение и слух, по-забавени реакции).
В Италия например неотдавна се предложи да има специални лепенки на колите, карани от възрастни хора (по подобие на предупрежденията "Бебе в колата" или "Млад шофьор"). Американски специалисти припомнят, че промените в тялото на възрастния човек може да се превърнат в предпоставка за произшествия. Например проблеми с шийни прешлени и с мускулите възпрепятстват бързите движения на врата наляво и надясно, за да може водачът да се огледа. Заболявания като диабет, болест на Паркинсон и др. също затормозяват шофирането на по-възрастни хора.
В същото време възрастните водачи компенсират физическите недостатъци с шофьорския си опит.
В рамките на проекта "ADVISORS" бе анализирано потенциалното въздействие на модерните системи в помощ на водача върху поведението на шофьорите и пътната безопасност. Също така бяха разработени методи за оценка на системите и определени приоритетите за тяхното по-нататъшно развитие.
 

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ