Кой ми... в гащите
/ брой: 122
Помните гафа на президента Плевнелиев, който произнесе новогодишно слово на фона на фотография от курорта Аспен в Колорадо, илюстрираща българската природа. Срам голям. Миналата седмица в подобен гаф се увъртя и смятаната за негов човек в кабинета "Борисов" Николина Ангелкова. Ръководеното от нея Министерство на туризма пусна брошури, в които България се представя като място за лов на мечки гризли и сьомга. Скандал, откъдето и да го погледнеш. Жената тутакси се оправда, че въпросните дипляни били печатани през 2012 г. по времето на зам.-министър Иво Маринов, отговарящ за туризма. Ама нали Маринов пак в кабинета на Борисов беше заместник-министър. След като преспа някой ден и се окопити, Ангелкова лансира поредна абсурдна версия - случаят със скандалните брошури бил "провокация, предизвикала излишно напрежение и дискусия". Дето се вика: Кой ми... в гащите.
А че дискусията и напрежението не са излишни, не ще и дума. Това е важна за страната индустрия, от която идват 14% от БВП. За да излезе някак от кофти ситуацията, Ангелкова веднага обяви какво се кани да прави за рекламата на България като туристическа дестинация. Вече бил привлечен популярен индийски актьор, който ще участва в рекламен клип за България, предназначен за Индия. Пак с местни знаменитости ще се популяризира страната в САЩ, Германия и други ключови пазари.
Без съмнение Ангелкова, която, твърди се, била полиглот, има афинитет към чужденците, щото взе за съветник бившия скиор Марк Жирардели. Защо обаче дамата не се опита да реши например проблемите с ниската квалификация на кадрите в туризма? Или с липсата на пречиствателни станции по морето? Ако не знае кое е важно, да пита заместничката си Ирена Георгиева, която е наясно с проблемите на сектора. Иначе рискува след нея да остане само поредният гаф, за който ще разказва следващият министър.