19 Ноември 2025сряда21:44 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Булевард

Кривото огледало на детската красота

Подсъзнателно малчуганите се опитват не само да получат одобрението на родителите си, като се явяват на конкурси за хубост, но и искат да се убедят, че са обичани

/ брой: 162

автор:Альона Нейкова

visibility 1949

Доста често, независимо от сезона и местоживеенето, хората по света научават за "успеха" на поредното дете, спечелило градски, областен, национален или международен конкурс за красота. Но отношението на обществото към титлите "Мини мис" или "Мини мистър" изобщо не е еднозначно и дори е полярно.

Състезателният дух е присъщ на хората от незапомнени времена. Възрастните се надпреварват във всичко и навсякъде. Но когато го правят невръстни малчугани, особено - кое от тях е по-красиво, приятната на пръв поглед гледка след по-дълбоко анализиране на случващото се постепенно се превръща в метафора на кривото огледало на реалността.

Замислени като невинни и добронамерени демонстрации на дарби, умения и таланти, детски конкурси за красота се превърнаха в жестоки гладиаторски битки, където свърхамбициозни майки, за които визията е над всичко останало, не само ограбват най-хубавите първи години от живота на дъщерите и синовете си, но и осакатяват тяхната психика. "Явявайки се на подобни съревнования, момичетата каляват характера си", убедени са някои родители. "Лишават малките от истинско безгрижно детство", алармират специалисти. Антагонизмът и тук е доста ярко изразен. Нека обаче надникнем зад кулисите на подобни надпревари, които се превърнаха в бизнес за милиони.

За да може отрочето им да покаже колко е прекрасно, родителите трябва дълбоко да бръкнат в портмонето си. Нали не мислите, че е напълно безплатно дефилето по подиума, където невръстни красав(и)ци са оглеждани от глава до пети от "експертно жури"? Организаторите на тези събития уверяват, че с исканите такси за участие в конкурсите се покриват разходите за наема на залата, за озвучаването, за декорите, за подаръците за децата, за короната и т.н.

Също така е необходимо детето да има няколко тоалета, налага се да се направи прическа, грим, маникюр и педикюр дори. Както и да се научи съкровището да "ходи правилно" - съгласно изискванията на тези мероприятия. За да поклаща бедра, да върти задни части, да се усмихва лъчезарно, но не и вулгарно, както и да стрелка с очи според изискванията, пак се плащат немалки суми на професионални модели и хореографи. И още нещо: ако някой твърде обичлив богат татко е обещал на дъщеря си, че ще спечели короната, бъдете сигурни - той ще й я купи. Ако пък се съмнявате дали това е точно така, обърнете внимание на победителките на тези състезания. Често титлата се присъжда на приятно изглеждащи, но с нищо неизпъкващи деца. Докато истински красивите, чаровните и даровити момичета и момчета недоумяващо крият сълзите си.

Колкото и да се кълнат майките на участниците в такива конкурси, че на малчуганите много им харесва да се явяват в надпреварите по хубост, няма как това да е истина. Понеже едва проходили и проговорили, децата на тази мила възраст не само не осъзнават какво им се случва, но не могат и да вземат самостоятелни решения по каквито и да било въпроси, камо ли относно избора - да бъдат признати за по-по-най-красиви или просто да изживеят прекрасните си години по най-естествения начин. Преди да навършат пълнолетие, когато (поне формално) им се предоставя свободата да правят онова, което наистина харесват, представителите на следващото поколение всячески, донякъде подсъзнателно, се опитват не само да получат одобрението на родителите си, но искат да се убедят, че са обичани.

Наблюдава се и още нещо доста любопитно: често тези надпревари привличат вниманието на бивши модели, актриси и певици, които не са могли да постигнат кой знае какви успехи в кариерата, и виждат в децата си шанс да въплътят мечтите си. Психолозите също са категорични по въпроса - професионално реализираните и удовлетворените от постигнатото хора няма да отделят толкова време и внимание за такива събития.

Цената на безумието

Съвременните детски конкурси за красота нямат нищо общо с някои представи що е чиста невинна хубост, визираща естествени спретнати и сресани момчета в къси панталонки и момиченца с дълги мигли и плитки, облечени в кокетни мили роклички на цветя. Съзнателно или не родителите правят и невъзможното дъщерите и синовете им да изглеждат като умалено копие на възрастните. Обличат ги в откровено нелепи тоалети, използват тонове грим, пръскат тяхната нежна кожа с автобронзанти, слагат в косите им екстеншъни и т.н. А ако, не дай Бог, на детето му падне млечно зъбче, карат го да прикрие "дефекта" със специални ченета или брекети. Дори подлагат невръстните кандидати за титлата на строг хранителен режим, пред който обикновените диети изглеждат като приказка.

Някои обаче прекрачват границата и на това безумие. В САЩ наскоро е избухнал скандал, предизвикан от разкритието, че една от майките, работила като козметик, дори е инжектирала ботокс на 8-годишната си дъщеря. И само след като е била заплашена да я лишат от родителски права, дамата се е заклела, че повече никога няма помисли дори да записва малката на конкурси за красота.

Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ