12 Юли 2025събота23:37 ч.

Кухи обещания

/ брой: 184

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3510

Като дойде есента, властниците започват да се хвалят, че ей сега започва строителството на нов мост над Дунав. И тази година - пак. От транспортното министерство съобщиха, че министърът е подписал писмо за съвместен ангажимент с румънския си колега. С което двете държави потвърждават позицията, че проектът е приоритетен и правителствата ще работят за неговото изпълнение.
Точно преди година бе дадена подобна заявка. Тогава договорката бе между служебния транспортен министър Христо Алексиев и румънския му колега Сорин Гриндияну в Букурещ. Поредицата от кухи обещания се простира назад във времето.
През март м.г. бившият регионален министър Гроздан Караджов обяви, че през април двете страни най-накрая ще подпишат споразумението за изграждане на "Дунав мост 3". До подписването така и не се стигна. Бившият транспортен министър, русенецът Николай Събев, имаше още по-големи амбиции - да се появят четири нови моста. За всеки нормален човек бе ясно, че това е невъзможно, но партенката бе завъртяна.
През април 2019-а тогавашният премиер Бойко Борисов обяви, че третият мост над Дунав между България и Румъния ще бъде между Свищов и Зимнич. И до дни ще бъде направена първата копка. Това се оказа поредната фантасмагория. Вече четири години чакаме тази копка.
На Мюнхенската среща през 2020-а Борисов обяви, че е оказал натиск да започне процедура по изграждането на трети, дори четвърти мост над реката. Само мястото се промени - Никопол и Силистра.
Идеите за нови мостове над река Дунав вече брадясаха, защото са връстници на демокрацията у нас. Преди около трийсетина години бяха набелязани шест локации за нови мостове, сред които беше и Свищов-Зимнич. Тя обаче бе премахната като възможност в транспортната стратегия на страната до 2030 г. Сега документът  предвижда строителството на четири моста - между Оряхово-Бекет, Силистра-Кълъраш, Никопол-Турну Мъгуреле и втори мост Русе-Гюргево.
Между двете държави има подписано и споразумение за транспортна свързаност, което предвиждаше да бъде избрана една от следните локации: Оряхово-Бекет, Никопол-Турну Мъгуреле, Свищов-Зимнич, Русе-Гюргево и Силистра-Кълъраш.
През последните години България държеше третият мост да бъде между Русе и Гюргево, но румънците бяха категорично против. След като мястото на моста между Видин и Калафат бе посочено от България и той се появи на бял свят след много премеждия, сега явно е ред румънците да посочат следващата локация. Но те очевидно не бързат.
Спорът за мястото на третия мост над Дунав продължава повече от десет години. До края на 2018 г. трябваше да бъде създадена съвместна проектна компания, която да определи най-оптималното място на съоръжението. Но тя така и не видя бял свят.
Има голяма вероятност подобна да бъде съдбата и на поредните напъни по темата, които да се превърнат в ново кухо обещание.


Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 4711

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 2815

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 3411

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 4298

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 2889

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 2961

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 4269

/ брой: 126

Тупик

visibility 4304

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 3740

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 4670

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 4349

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ