14 Юли 2025понеделник13:58 ч.

КЗК глоби "Метро" с близо 15 млн. лв.

Санкцията е наложена след жалба на "Лидл"

/ брой: 24

автор:Дума

visibility 2607

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД с 14 972 320 лв. (2% от общия оборот за 2017 г.) за неразрешена сравнителна реклама, която, според антимонополната комисия, на практика представлява удар по търговската верига "Лидл". 

Сигналът до КЗК е подаден от "Лидл" и в него се твърди, че рекламната кампания на "Метро" с водещ слоган „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. "Метро". Имаме го.“ е атака по "Лидл", чиято практика от години е да рекламира продуктите си чрез тематични седмици. При това клипове на "Метро" се разрастват до „Заповядай от 1 януари до 31 декември на италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. МЕТРО. Имаме го.“

КЗК приема, че това е неразрешена сравнителна реклама и по този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда „тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се и възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД.

Комисията постановява нарушението да бъде прекратено и в едноседмичен срок от влизането в сила на решението, а „Метро Кеш енд Кери България“ ЕООД трябва да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника. Решението на КЗК обаче подлежи на обжалване пред Административния съд в София.

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ