31 Май 2025събота19:11 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

КЗК глоби "Метро" с близо 15 млн. лв.

Санкцията е наложена след жалба на "Лидл"

/ брой: 24

автор:Дума

visibility 2602

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД с 14 972 320 лв. (2% от общия оборот за 2017 г.) за неразрешена сравнителна реклама, която, според антимонополната комисия, на практика представлява удар по търговската верига "Лидл". 

Сигналът до КЗК е подаден от "Лидл" и в него се твърди, че рекламната кампания на "Метро" с водещ слоган „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. "Метро". Имаме го.“ е атака по "Лидл", чиято практика от години е да рекламира продуктите си чрез тематични седмици. При това клипове на "Метро" се разрастват до „Заповядай от 1 януари до 31 декември на италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. МЕТРО. Имаме го.“

КЗК приема, че това е неразрешена сравнителна реклама и по този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда „тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се и възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД.

Комисията постановява нарушението да бъде прекратено и в едноседмичен срок от влизането в сила на решението, а „Метро Кеш енд Кери България“ ЕООД трябва да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника. Решението на КЗК обаче подлежи на обжалване пред Административния съд в София.

Атина затяга мерките срещу мигрантите

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 96

Путин обяви мерките за мир с Украйна

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 96

Франция осъди лекар за педофилия

автор:Дума

visibility 885

/ брой: 96

Накратко

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 96

Безпомощност

автор:Александър Симов

visibility 1059

/ брой: 96

Локален проблем

visibility 1103

/ брой: 96

Обречен диалог

автор:Юри Михалков

visibility 998

/ брой: 96

България в очакване на по-високи доходи

автор:Димитър Събев

visibility 1129

/ брой: 96

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ