23 Юли 2025сряда22:40 ч.

Lamborghini Veneno - най-скъпият "бик" на света!

/ брой: 57

автор:Дума

visibility 2579

На щанда на луксозната спортна марка Lamborghini в изложбения комплекс Palexpo тропна яко с "копита" и мощта на своите 750 к.с. най-скъпият "бик" на марката, ползваща свирепото животно за своя емблема - пълноприводният и много дребно сериен модел Veneno. Традиционно за марката, наричаща моделите си на геройски загинали на арената бикове, Veneno е наречен на името на печално известен бик, убил през 1914-а година тореадора Хосе Санчес Родригес.
Всъщност този автомобил не е тип прототип за прочутото състезание 24-е часа на Льо Ман или някоя друга пистова фурия. Това е съвършенно нов модел на Lamborghini с пълни права за движение по нормални пътища и регистрация. По мощността си този средномоторен автомобил отстъпва на двата върха на автосалона в Женева - McLaren P1 и Ferrari LaFerrari. Но от друга страна това ново Lamborghini е с няколко глави по-"висоок" от тези два, може би най-пъргави модела на съвремието ни.
На първо място от него ще има на белия свят само три екземпляра, които дори вече си имат предварително платили ги стопани. На второ място Veneno е около три пъти по-скъп от италианския и английски модели с цената си над три милиона евро. И на трето, новото не супер-, а хипер-Lambo, с което италианците отбелязват 50-годишния  юбилей на марката и фирмата си, е с пъти по-ефектен на външен вид от същите McLaren P1 и Ferrari LaFerrari взети заедно! И това не е комплимент, а чиста констатация на всички, които видяхме на живо колата в Palexpo.
Трудно е да се каже, че Lamborghini Veneno е красив модел, напротив, той е убийствен с крещящото си "бойно" телосложение и заден плавник в стила на Audi R18. Колата е развите на базата на купето Lamborghini Aventador LP700-4, като е ползван неговият карбонов монокок и двураменното окачване с хоризонтални като при Формула 1 пружини и амортисьори. Всички външни панели на каросерията също са направени от карбон.
Двигателят е с атмосферно пълнене V12 6.5 л, седемстепенната предавателна кутия ISR е естествено роботизирана, задвижването, типично за моделите на марката, е постоянно на четирите колела. Естествено, двигателят, който се ползва и при модела Phaeton на Volkswagen е яко форсиран до 750 к.с. за сметка на облегченото засмукване и изпускане на работните газове, както и заради
оптимизираната система за охлаждане.
Любопитен факт е, че въпреки че изостава по мощност от McLaren P1 и Ferrari LaFerrari с техните по 1000 к.с. от хибридните им агрегати бензин-ток, новото Lambo почти не им отстъпва по динамичност - изстрелва се от място до 100 км/ч за само 2,8 сек. и развива максимална скорост от 355 км/ч.
Седалките на колата са изработени от специално патентования от Lamborghini материал Forged Composite, а тапицерията е от карбонова мека тъкан CarbonSkin, дебютирала за пръв път в спидера Aventador J. Уникален е и скоростомера на колата - освен стотиците километри отмерва също и претоварванията на теглото в колата по завоите, спиранията и ускоряванията.
В Женева показаха т.н. "нулев" прототип, който навярно ще остане в музея на марката, а трите "серийни" клиентски модела ще носят на страниците си по една лента с по един от цветовете на италианското знаме - бяло, зелено и червено, така че наистина всеки един от тях ще е уникален, без да броим скритите клиентски заявки за допълнително оборудване.

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 553

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 550

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 532

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ