19 Април 2024петък20:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Левицата с критики срещу идеите на МОН за неприсъствено училище

автор:Дума

visibility 534

Плановете на МОН да се регламентират различните форми на училищно образование като смесено – присъствено и онлайн, както и изцяло дистанционно, предизвикаха остър дебат в парламента. Днес депутатите гледаха на първо четене промените в Закона за предичулищното и училищното образование. Един от текстовете регламентира възможностите за дистанционно обучение и дори за започване на новата учебна година неприсъствено за учениците. Другата ключова промяна е задължително предучилищно обучение и за 4-годишните.

От БСП са много скептични към подобни предложения. Без ежедневието в училище, но може да има истинско обучение, категорична бе Ирена Анастасова от групата на социалистите. Тя изтъкна, че за четири години Законът за предучилщното и училищното образование вече е променян 13 пъти. Няма спор, че системата на образование се нуждаеше от реформа и законът беше приет с тази цел. Въпросът е има ли изобщо истинска реформа и постига ли се основната цел – качествено образование? На този етап – не виждам особено основания за позитивен извод, подчерта Анастасова.

 Тя бе категорична, че предучилищното образование е задължително за 5 и 6-годишните деца, но не всички от тях посещават детска градина. Защо мислим, че това ще проработи и за 4 годишните, потита Анастасова. И подчерта, че са нужни осезаеми стимули за включване на всички 4-годишни деца в детските градини.

Относно предложението за въвеждане на задължителен процент часове дистанционно обучение, народният представител изрази безпокойство от мненията, които твърдят, че вече не можем да се върнем към традиционното образование и че най-доброто, на което можем да се надяваме, е хибридното образование – част от часовете присъствени и част – дистанционни. Това ли е философията на МОН? Ако е така – кажете го открито, а не се опитвайте да го прокарате през задния вход, обърна се към мнозинството Анастасова. Тя подчерта, че е против дистанционното обучение, защото според нея расте асоциално поколение. Общността формира бъдещия човек, а не изолацията. Без ежедневието в училище, не може да има истинско обучение, а да не говорим за възпитание. Това не става през екраните, не скри тревогата си Анастасова.

Предложенията в образователната система хвърлиха в недоумение обществото, заяви от своя страна Веска Ненчева от БСП. По думите й от депутатите се иска да приемат едни норми, без да са създадени условия за тяхното действие.

Тя подчерта, че  отново се повтаря лентата с проявена липса на компетентност, липса на желание за задълбочен анализ, както и за съобразяване с общественото мнението, мнението на учителите, директорите и родителите.

Тези предложения хвърлиха в притеснение и недоумение образователната система.От месец различни говорители се опитват да представят новите промени и колкото повече расте старанието в обясненията, толкова повече въпроси изникват по предлаганите текстове, каза Ненчева. Тя изрази надежда  между първо и второ четене на закона да се даде повече яснота, като подчерта, че дистанционното обучение в България крие риск и посочи, че 11% от учениците са без технически устройства и интернет. 

Включването на 4-годишните деца в предучилищното образование не трябва да е задължително, е мнението на Евдокия Асенова.

Въпросът е дали образователната  система може да изпълни  това предизвикателство. Имаме ли достатъчно подготвени учители и адаптирани учебни програми? Може ли предлаганата мярка да бъде приложена навсякъде, попита социалистът. Според Асенова  няма обществен консенсус за политиката, която управляващите предлагат. Потвърждение на това са и отрицателните становища, които са внесли родители, родителски организации и общественият защитник, завърши Евдокия Асенова.

 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ