18 Септември 2025четвъртък08:42 ч.

Позиция

Лого на безсилието

/ брой: 89

автор:Светлана Велева

visibility 3187

Новият конкурс за туристическо лого на България отново разбуни духовете. До финал достигнаха седем визии от 183 предложения. Финалистите отново станаха обект на недоволство.
Конкурсът бе обявен през февруари с аргумента, че старото лого - "салата с яйце на очи", не се приема от обществото. Министър Николина Ангелкова се зарече, че то няма да струва нищо на държавата. Щяло да има само награда за победителя от 10 хил. лв. Е, това не е нищо, това е реалната цена на такава поръчка.
Защо беше нужно да се дават 1,6 млн. лв. за предишното лого? И то за имитация на логото на Киргизстан, направено от 19-годишен за 500 евро. Уж фирмата изпълнител щеше да връща някакви пари, но това така и не стана.
Лого-поредицата показва единствено безсилие. За последните 10 години България има повече визуални концепции за туризма, отколкото Apple от създаването си. Няма как туристите да ни запомнят и свързват с конкретно послание, ако постоянно сменяме слогана и визуалната концепция на рекламата на туризма. Това обезсмисля идеята за създаване на бранд (марка) на туризма в България.
Всеки нов министър с идването си прави конкурс за лого. И ако се съди по резултата, той не цели подобряване на качеството. Оказва се удобен вариант за източване към "свои" най-вероятно на няколкостотин хиляди до милион и половина, "подарявани" често за кавър на чуждо лого. Поне до скандала с последното лого. То стана обект на присмех в социалните мрежи, а от Съюза на българските художници го разнищиха.
В новия конкурс изборът се прави от 9-членно жури - доказани имена в изобразителното изкуство, повечето експерти по графичен дизайн от НХА. Всъщност това е недалновидно, защото не се избира графика или рисунка, а послание. А за него трябва да се произнесат най-вече специалистите по реклама и маркетинг. Пак недомислици Ангелкови. Затова резултатите и реакциите са показателни.

Скандални разлики в цените от борсата до магазина

автор:Дума

visibility 687

/ брой: 173

Финансовото министерство пласира ДЦК за 300 млн. лева

автор:Дума

visibility 670

/ брой: 173

Бум в търсенето на екзотични валути

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 173

Младите българи предпочитат да инвестират в акции, а не в имоти

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 173

Израел удари Газа с цялата си мощ

автор:Дума

visibility 718

/ брой: 173

ЕК отлага 19-ия пакет санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 173

47% от македонците не одобряват поетия курс

автор:Дума

visibility 604

/ брой: 173

Накратко

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 173

Банализмите на психодясното

автор:Александър Симов

visibility 632

/ брой: 173

За образованието

visibility 629

/ брой: 173

Слънчевото дете на българската поезия

visibility 634

/ брой: 173

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ