Любомир Бонев: Пътищата не трябва да убиват
Пътищата трябва да се строят така, че да не убиват. Това означава да се промени нормативната база за проектиране и изграждане на обезопасяващи съоръжения и най-вече да има реален контрол върху пътното строителство. Това заяви по време на парламентарния контрол депутатът от ПГ "БСП за България" Любомир Бонев. Той зададе въпрос към регионалния министър в оставка Николай Нанков. Трябва да знаем каква е политиката на МРРБ за осигуряване и поддържане на качеството на пътищата от републиканската пътна мрежа.
Вие се в оставка, но вие ще бъдете ли министър другата седмица или не, попита още Бонев. По думите му отговорността трябва да е ясна, защото състоянието и поддръжката на пътищата е под шапката на МРРБ.
Лошото качество на един път е равносилно на липсата на такъв, защото той не може да изпълнява напълно функциите си, подчерта депутатът от левицата. В особена степен това важи за пътищата от републиканската пътна мрежа, които осигуряват транспортните връзки от национално значение. За съжаление, България винаги е на едно от последните места по качество на пътища, в която и да е класация, последната от които е на Световния икономически форум, припомни Бонев. И цитира Индексът на глобалната конкурентоспособност 2017 г. - 2018 г., който ни поставя на 93 място от 147 страни. Преди нас са класирани държави като Танзания, Хондурас, Ботсвана, Замбия, Мали, Ямайка, Кабо Верде, Гана, Шри Ланка.
След всичко това следва въпросът кой носи политическата отговорност за несвършена работа. Ако не промените порочните практики и не се носи тази отговорност, независимо дали ще се въведе ТОЛ система, ще се отпускат ли средства от републиканския бюджет или евросредства, ефектът ще бъде нулев, заключи Любомир Бонев.