27 Ноември 2025четвъртък23:18 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

МРРБ откри още тънък асфалт и опасни мостове

Тол камерите вече ще снимат за превишена скорост

/ брой: 224

автор:Дума

visibility 2763

Подетата от служебния регионален министър Иван Шишков кампания с масирани проверки за качеството на пътищата доведе до потресаващи разкрития. Наследникът му Андрей Цеков продължи в тази посока и продължават да валят доказателства, че контролът върху строителството и поддръжката на шосетата - от страна и на държавата, и на частните надзорни фирми, е бил тотално занемарен.
Цеков отчете резултатите от поредните проверки -  на 14 пътни участъка в гаранционен срок. Тестовете с профилограф и сондажни ядки са стартирали през септември, през октомври са изследвани близо 242 км, взети са 129 сандажни проби. В един  участък има пропадане и слягане на асфалта, в 3 - "недостатъчна дебелина" на асфалта, при 7 моста са констатирани конструктивни дефекти.Всички изпълнители са поканени да си отстранят недостатъците, обясни министърът. Той обаче не разкри кои са фирмите и къде точно са си "оставили ръцете".
  Междувременно шефът на Националната ТОЛ управление Георги Темелков съобщи, че тол камерите вече снимат и за превишена скорост. Темелков демонстрира пред журналисти кака работи електронната система за събиране на пътни такси. Софтуерът на тол управлението разполага с 50 мобилни, 295 стационарни и 100 претеглени в движение контролни точки, посочи Темелков. Снимковият материал, който системата предлага при нарушение за висока скорост на пътя, включва четири снимки. "Тестовете показаха, че програмата може да бъде сертифицирана след малки софтуерни промени", каза Темелков. Той допълни, че очаква Българският институт по метеорология да сертифицира софтуера за превишена скорост на НТУ.
Министерството на вътрешните работи (МВР), агенция "Митници", Националната агенция по приходите (НАП) вече разполагат с данните от тол системата, посочи Темелков. Не стана ясно дали въз основа на нея КАТ вече налага глоби на шофьорите за превишена скорост.Георги Балабанов, външен експерт към Националното тол управление, показа в реално време как работи и как отчита нарушители с превишена скорост контролът на тол наблюдението.
Основната задача на тол системата е да следи пътните такси, но другите функционалности като правоприлагането на ограничаване на скоростта и натовареността са полезни и ние ги ползваме, каза Балабанов.
Системата на Националното тол управление следи още продажбите, трафика, задръстванията по граничните пунктове и натоварването на осите на всяко моторно превозно средство. Софтуерът помага и с информация за зимното почистване на пътищата.
Всички нововъведения се ползват за намаляване на пътния травматизъм, защото всички стационарни точки за контрол правят пълно покритие на пътищата в цялата страна, каза председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Ясен Йорданов.
Според него в края на миналата седмица 3 г. приходите от тол системата възлизат на близо 696.5 млн. лв. за три години и половина. Тол таксите бяха въведени от 1 март 2020 г., но заради коронавируса реално влязоха в сила с отмяната на извънредното положение на 13 май 2020 г. От АПИ се надява до края на годината приходите от тол такси да достигнат 800 милиона лева. Това са доста слаби резултати спрямо прогнозите. Плановете бяха годишните постъпления от тол такси да са около 800 млн. лв. - 1 млрд. лв. годишно, което не се случи на практика. Някогашният премиер Бойко Борисов даже я сравни с печатница за пари, която обаче така и не заработи.
Причината е отстъпките, които извоюваха превозвачите след заплахи за протести. Те не плащат за ползването на цялата пътна мрежа, а първоначално определените ставки бяха чувствително понижени с оправданието за Covid-19.
Сега превозвачите отново натискат за намаляване на тол таксите, като искат да се въведе абсурдният принцип - колкото повече ползваш пътищата, толкова по-малко плащаш.

Брюксел с критики към бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 764

/ брой: 223

България и Китай могат да си сътрудничат в автомобилния сектор

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 223

Спецов става единствен шеф на дружествата на "Лукойл" у нас

автор:Дума

visibility 793

/ брой: 223

Регистрацията на кладенците се отлага до 2039 г.

автор:Дума

visibility 800

/ брой: 223

ЕП прие бюджета на ЕС за 2026 г.

автор:Дума

visibility 770

/ брой: 223

Скопие залага на Коридор 10 през Сърбия

автор:Дума

visibility 814

/ брой: 223

Гарантите обсъждат новата фаза за примирието в Газа

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 223

Нелепости

автор:Александър Симов

visibility 757

/ брой: 223

Целият ми живот мина пред очите на всички

автор:Дума

visibility 779

/ брой: 223

Войната и съдбата на човека

автор:Николай Милчев

visibility 772

/ брой: 223

Ролята на онлайн медиите за атомизиране на обществото

автор:Искра Баева

visibility 780

/ брой: 223

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ