28 Ноември 2025петък20:34 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

МРРБ откри още тънък асфалт и опасни мостове

Тол камерите вече ще снимат за превишена скорост

/ брой: 224

автор:Дума

visibility 2767

Подетата от служебния регионален министър Иван Шишков кампания с масирани проверки за качеството на пътищата доведе до потресаващи разкрития. Наследникът му Андрей Цеков продължи в тази посока и продължават да валят доказателства, че контролът върху строителството и поддръжката на шосетата - от страна и на държавата, и на частните надзорни фирми, е бил тотално занемарен.
Цеков отчете резултатите от поредните проверки -  на 14 пътни участъка в гаранционен срок. Тестовете с профилограф и сондажни ядки са стартирали през септември, през октомври са изследвани близо 242 км, взети са 129 сандажни проби. В един  участък има пропадане и слягане на асфалта, в 3 - "недостатъчна дебелина" на асфалта, при 7 моста са констатирани конструктивни дефекти.Всички изпълнители са поканени да си отстранят недостатъците, обясни министърът. Той обаче не разкри кои са фирмите и къде точно са си "оставили ръцете".
  Междувременно шефът на Националната ТОЛ управление Георги Темелков съобщи, че тол камерите вече снимат и за превишена скорост. Темелков демонстрира пред журналисти кака работи електронната система за събиране на пътни такси. Софтуерът на тол управлението разполага с 50 мобилни, 295 стационарни и 100 претеглени в движение контролни точки, посочи Темелков. Снимковият материал, който системата предлага при нарушение за висока скорост на пътя, включва четири снимки. "Тестовете показаха, че програмата може да бъде сертифицирана след малки софтуерни промени", каза Темелков. Той допълни, че очаква Българският институт по метеорология да сертифицира софтуера за превишена скорост на НТУ.
Министерството на вътрешните работи (МВР), агенция "Митници", Националната агенция по приходите (НАП) вече разполагат с данните от тол системата, посочи Темелков. Не стана ясно дали въз основа на нея КАТ вече налага глоби на шофьорите за превишена скорост.Георги Балабанов, външен експерт към Националното тол управление, показа в реално време как работи и как отчита нарушители с превишена скорост контролът на тол наблюдението.
Основната задача на тол системата е да следи пътните такси, но другите функционалности като правоприлагането на ограничаване на скоростта и натовареността са полезни и ние ги ползваме, каза Балабанов.
Системата на Националното тол управление следи още продажбите, трафика, задръстванията по граничните пунктове и натоварването на осите на всяко моторно превозно средство. Софтуерът помага и с информация за зимното почистване на пътищата.
Всички нововъведения се ползват за намаляване на пътния травматизъм, защото всички стационарни точки за контрол правят пълно покритие на пътищата в цялата страна, каза председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Ясен Йорданов.
Според него в края на миналата седмица 3 г. приходите от тол системата възлизат на близо 696.5 млн. лв. за три години и половина. Тол таксите бяха въведени от 1 март 2020 г., но заради коронавируса реално влязоха в сила с отмяната на извънредното положение на 13 май 2020 г. От АПИ се надява до края на годината приходите от тол такси да достигнат 800 милиона лева. Това са доста слаби резултати спрямо прогнозите. Плановете бяха годишните постъпления от тол такси да са около 800 млн. лв. - 1 млрд. лв. годишно, което не се случи на практика. Някогашният премиер Бойко Борисов даже я сравни с печатница за пари, която обаче така и не заработи.
Причината е отстъпките, които извоюваха превозвачите след заплахи за протести. Те не плащат за ползването на цялата пътна мрежа, а първоначално определените ставки бяха чувствително понижени с оправданието за Covid-19.
Сега превозвачите отново натискат за намаляване на тол таксите, като искат да се въведе абсурдният принцип - колкото повече ползваш пътищата, толкова по-малко плащаш.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 439

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 437

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 410

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 483

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 527

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ