25 Април 2024четвъртък23:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На парче, но с хъс

/ брой: 112

автор:Велиана Христова

visibility 843

Мислиха в МОН, мислиха и измислиха поредна поправка в училищния закон - пак на парче, но пък "модерно". Щели да разрешат на училищата, които са напреднали с интернета, от V клас нагоре да провеждат онлайн до 20% от часовете в учебния план. За други това не било препоръчително - намек за школата с повече цигански деца?

Пандемията докара принудително обучението от разстояние, има и случаи, когато то е ефективен изход - ако например дете след операция или някаква фрактура трябва дълго да стои вкъщи. Но да се въвежда такава възможност в базовото средно образоване "за всички, които я пожелаха", е поредна административна изцепка в и без това достатъчно обърканото вече обучение на българчетата. Финландия наскоро се отказа от "иновативните практики" с онлайн обучение, понеже то създава специалисти, но не създава човеци. Добре, да оставим настрана подобни "морални" мотиви. Но дали в министерството се сещат, че според всички европейски доклади България е страната в ЕС с най-голямото неравенство в условията за обучение на бедни и богати деца, на ученици от големи и малки селища и пр. Ако едни училища работят дистанционно, други - не, това само ще увеличи същото неравенство. 

Когато бяха въведени часовете "он лайн", в МОН признаха, че 10% от децата не могат да участват в него - т.е. около 70 000. Половината нямали компютри, останалите били роми. Дарени били 550 таблета. За 70 000 деца?! А ако в семейството има две деца и един компютър? А ако родителите трябва да стоят вкъщи, за да помагат на петокласника? И ако всяко "напредничаво" училище си измисли свое разпределение на тия "до 20%" часове? Разнобоят и неравенството в обучението ще съсипят и малкото останало от националната ни образователна система. Проблемът не е дори само технически, той става проблем на системата.       

МОН обещава през 2027 г. единна електронна  система за училищата. Ами поне да изчака дотогава, преди да въвежда топтан измислени "иновации".

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ