18 Май 2024събота18:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интервю

Инж. Тони Грозданов:

На първо място са безопасността и сигурността на пътниците

С ремонтите на жп гарите целим комфорт за пътниците и служителите, казва ръководителят на отдел "Изпълнение на програми с национално финансиране" в НКЖИ

/ брой: 181

автор:Мая Йовановска

visibility 1814

 "Ремонтните дейности няма да нарушават функционирането на експлоатационните и административни служби в гарите"

Тони Грозданов е роден на 18 октомври 1965 г. Притежава магистърски степени от Техническия университет - гр. Варна, и ВТУ "Тодор Каблешков". Заемал е следните длъжности: ръководител отдел "Процедури по строителство" в дирекция "Обществени поръчки", главен инженер "Строителство" в дирекция "Обществени поръчки и административно обслужване", ръководител сектор "Процедури по строителство" в НКЖИ. От 2012 г. инж. Тони Грозданов е ръководител отдел "Изпълнение на програми с национално финансиране" към ДП "НКЖИ".


- Инж. Грозданов, наскоро излезе информация, че НКЖИ ще започне ремонтни дейности на жп гарите. Какъв приоритет е ремонтът на жп гарите?
- Железопътните гари са неделима част от жп инфраструктурата. Те са първото, което виждат пътниците. Националната компания "Железопътна инфраструктура", като управител на железопътната инфраструктура, стопанисва 307 гари, 369 спирки, 22 разделни постове, сгради на железопътни участъци и четни помещения, сгради на маршрутно-релейни централизации (МРЦ), трафопостове, тягови подстанции, стрелкови кабини и др. Голяма част от сградите са построени преди 1980 г. На малка част от тях до настоящия момент са извършени основни ремонти. Стремим се с модернизацията на тези гари да осигурим комфорт на пътниците, нормална и достъпна среда за лица с намалена подвижност. Много е важно да подобрим енергийната ефективност на гарите, тъй като имаме значителни разходи за отопляването им, особено през зимния период, за да осигурим комфорт в чакалните за пътниците и удобство за колегите в служебните помещения. Като цяло строителството основно включва подмяна на покривни покрития (керемиди, хидроизолация и др.), цялостна или частична подмяна на дограмата (алуминиева или PVC), възстановяване и пребоядисване на фасадите, направа на външни топлоизолации, подмяна на настилките, ремонт на чакални, тоалетни, на вътрешните и външни инсталации, вътрешни довършителни работи, вертикална планировка и околни пространства.
- Какви средства са заложени за ремонтни дейности през тази година от бюджета на компанията?
- За проект "Преустройство на възлови жп гари в съответствие с европейските изисквания" за тази година са разчетени 4 090 000 лв. с ДДС. С тези средства е предвидено извършване на ремонти на шестнадесет сгради и перони, чрез възлагане на обществена поръчка. Текущи ремонти ще се изпълняват на гарите Ботев, Шивачево, Хисаря, Баня, Съединение, Труд и др. В процес на възлагане на инженеринг (изготвяне на проект и извършване на строително-монтажни работи) са жп гарите в Нова Загора, Стара Загора и Шумен, както и противопожарен водопровод на гара Дружба, като същите ще останат преходни за изпълнение и през 2015 година.
- А какви са плановете на компанията за следващата година?
- През 2015 г., при осигурено финансиране, е предвидено да се ремонтират 104 обекта, като по-големи са ремонтите на гарите Монтана, втори етап на гара Кюстендил, Труд, Езерово, Стражица, Подвис и др., както и технически сгради на жп инфраструктурата - маршрутно-релейни централизации, подрайони по електроразпределение, железопътни участъци, четни помещения и др. Ще започнат основни ремонти на гарите Повеляново, Разград, които е предвидено да завършат през 2016 г. С извършването на ремонтни работи по сградния фонд се цели постигане на нормални условия за пътуващите и работещите в гаровите комплекси; трайно отстраняване на течове върху съоръженията с високо напрежение за гарантиране безопасността на експлоатацията им; осигуряване на изискванията за противопожарна безопасност и енергийна ефективност, както и привеждане на гарите в съответствие с изискванията на нормативната уредба за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии. С извършване на тези ремонтни дейности сградният фонд ще придобие съвременен вид, напълно отговарящ на европейските изисквания.
- А кои обекти са пред приключване?
- Искам да отбележа, че НКЖИ извършва частични ремонти на гарите в страната ежегодно. Към момента приключихме с изпълнението на преходните от 2013 г. обекти, а именно: "Ремонт пост №4 гара Горна Оряховица-пътническа", "Ремонт санитарни помещения трети и седми етаж КСАУДВ - Пловдив" и "Авариен ремонт на покривна конструкция и четно помещение гара Габрово". Освен това приключихме и строително-монтажните работи на обект "Изграждане перон и спирка с. Мадара дължина 200 м". Със собствени средства НКЖИ изгради новата спирка, с което се подобри обслужването на пътниците и се осигуриха по-добри условия за извършването на комбинирани превози до Мадарския конник и Плиска. За лесно и безопасно слизане и качване на пътниците е построен 100-метров перон; изградени са рампи за лица с намалена подвижност; монтирани са перонни навеси с дължина 20 метра.
- Използвате ли и други средства за финансиране, например от еврофондовете?
- Рехабилитация на гари се извършва и по линейните инфраструктурни проекти в процес на изпълнение, финансирани със средства от ЕС. Също така по приоритетна ос III на ОПТ 2007-2013 г. НКЖИ изпълнява проект "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София", "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа" и "Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик - II етап". Освен това НКЖИ е предложила компонент за рехабилитация на гарови комплекси, които да бъдат включени по Приоритетна ос III по новата Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. - Подобряване на интермодалността при превозите на пътници и товари. От изключителна важност е този компонент да фигурира в ОПТТИ 2014-2020 г., тъй като стратегията е в пълно съответствие с приоритетите и целите на оста, чрез която може да се осъществи. Изпълняваме проекти с национално финансиране за ремонти на по-малките гари, които можем да осъществим в рамките на една година и да им придадем облик и европейски вид, отговарящ на всички изисквания за енергийна ефективност, комфорт на пътуващите, екологичност. Гарата е един доста сложен комплекс към инфраструктурата и по никакъв начин не бива да бъде подценявана, затова са необходими доста сериозни проектни разработки и инвестиции, за да постигнем добър ефект по тяхната рехабилитация.
- Предвиденото извършване на ремонтни дейности на жп гарите доколко ще възпрепятства нормалното им функциониране? Ще се наложи ли някаква временна реорганизация, докато тече ремонтът?
- При изпълнение на договорите за строителство НКЖИ поставя изискване към изпълнителите за поетапно изпълнение на предвидените строително-монтажни работи, така че да не спира функционирането на експлоатационните и административни служби в гарите. Преди започването на всеки ремонт компанията одобрява изготвените от изпълнителите: общ строителен план, координационен план за изпълнение на инсталациите, ред и начин за безпрепятствено и безопасно придвижване на пътниците (вкл. лица с намалена подвижност), осигуряване на обектите с необходимите предпазни средства и напътстваща сигнализация, химически тоалетни и линеен график за изпълнение на отделните видове работи с ясно СМР, чието завършване е задължително преди преминаване на следващите, така че да не спира експлоатационната дейност в гарата и да се гарантира безопасността на превозите. Временна организация за изпълнението на плануваните СМР за 2014-2015 год. предвиждаме на трите големи ремонта на приемните здания на гарите Шумен, Нова Загора и Стара Загора, като неудобствата на преминаване на пътникопотока към и от гаровите платформи са сведени до 30 дни. На първо място ДП НКЖИ поставя безопасността и сигурността на пътниците и товарите, безопасното използване на гарата и околните пространства, като предлаганите решения са ориентирани към качественото изпълнение на строителството.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1025

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1151

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1191

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1032

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1246

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1183

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1028

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ