22 Ноември 2025събота17:01 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

На сляпо

/ брой: 102

автор:Мая Йовановска

visibility 2470

"Тол-ът е печатница за пари", "Тол системата я вкарвайте, да се почва, тези тирове, дето вървят - да плащат". Това са думи на Бойко Борисов отпреди година. Обещанието бе, че приходите от нея ще са 1 млрд. лв. Все още ли се учудвате, че неговите думи се оказват въздух под налягане?

След безброй отсрочки дългоочакваната система влезе в сила на 1 март. Това стана след неколкократно прекрояване на нейния обхват, преоценка на очакваните приходи и отстъпки към превозвачите. Вярно е, че кризата намали драстично превозите и това неминуемо се отразява върху очакваните постъпления, но и преди това бе напълно ясно, че сметките са криви. Сега властта рязко осъзна, макар експерти да предупреждаваха, че приходите са ниски.

Ако са забравили, да им припомним, че основната идея на тази система бе този, който най-много поврежда пътищата, да плаща повече. Но тя бе забравена и се изроди дотам, че в момента хората с леките коли плащат чрез винетките за 20 хил. км пътища, а тежките камиони - за около 3 хил. км (само за автомагистрали и първокласни пътища). Дали това е справедливо и смислено и дали властта изпълни заявката си? Още повече, че от АПИ пък заявиха, че компенсация за купени, но неизпозвани заради кризата, винетки няма да има.

Регионалната министърка Петя Аврамова, видите ли, току-що разбрала, че тежкотоварните превози вървят и по второкласни, и по третокласни пътища! Сиреч, не плащат нищо и така съвсем очаквано приходи няма. И щяла да предложи да се разшири обхватът на системата. Не казва обаче с колко километра, от кога и кои ще са новите пътни участъци например. И дали пак ще е за сметка на колите на хората. Властта отново ще стреля на сляпо. Без план, без оценка, без разчети. Нали се сещата какъв ще бъде резултатът за пореден път? Защото, когато не знаеш къде отиваш, винаги стигаш другаде. А ако все още не сте разбрали - тази цена на прословутата тол система я плащаме всички ние.

Държавата си търси пълните такси за летище София

автор:Дума

visibility 4558

/ брой: 219

Предлагат нови правила при продажба и регистрация на кола

автор:Дума

visibility 3460

/ брой: 219

Отлагат с 6 месеца по-високите такси на БАБХ

автор:Дума

visibility 3447

/ брой: 219

Европа прие на нож плана за Украйна

автор:Дума

visibility 3536

/ брой: 219

Румъния е удвоила вноса от Русия

автор:Дума

visibility 3548

/ брой: 219

България вече страда от климатичните промени

автор:Дума

visibility 3403

/ брой: 219

Откриха Паметник на Васил Левски в Италия

автор:Дума

visibility 3497

/ брой: 219

Великият

автор:Александър Симов

visibility 3496

/ брой: 219

Квалификациите за Мондиал 2026

автор:Дума

visibility 3837

/ брой: 219

Молекулна политика

автор:Юри Михалков

visibility 3021

/ брой: 219

Капитулация за Киев и безпрецедентен контрол за Русия

автор:Дума

visibility 4271

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ