26 Април 2024петък18:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На сляпо

/ брой: 102

автор:Мая Йовановска

visibility 1641

"Тол-ът е печатница за пари", "Тол системата я вкарвайте, да се почва, тези тирове, дето вървят - да плащат". Това са думи на Бойко Борисов отпреди година. Обещанието бе, че приходите от нея ще са 1 млрд. лв. Все още ли се учудвате, че неговите думи се оказват въздух под налягане?

След безброй отсрочки дългоочакваната система влезе в сила на 1 март. Това стана след неколкократно прекрояване на нейния обхват, преоценка на очакваните приходи и отстъпки към превозвачите. Вярно е, че кризата намали драстично превозите и това неминуемо се отразява върху очакваните постъпления, но и преди това бе напълно ясно, че сметките са криви. Сега властта рязко осъзна, макар експерти да предупреждаваха, че приходите са ниски.

Ако са забравили, да им припомним, че основната идея на тази система бе този, който най-много поврежда пътищата, да плаща повече. Но тя бе забравена и се изроди дотам, че в момента хората с леките коли плащат чрез винетките за 20 хил. км пътища, а тежките камиони - за около 3 хил. км (само за автомагистрали и първокласни пътища). Дали това е справедливо и смислено и дали властта изпълни заявката си? Още повече, че от АПИ пък заявиха, че компенсация за купени, но неизпозвани заради кризата, винетки няма да има.

Регионалната министърка Петя Аврамова, видите ли, току-що разбрала, че тежкотоварните превози вървят и по второкласни, и по третокласни пътища! Сиреч, не плащат нищо и така съвсем очаквано приходи няма. И щяла да предложи да се разшири обхватът на системата. Не казва обаче с колко километра, от кога и кои ще са новите пътни участъци например. И дали пак ще е за сметка на колите на хората. Властта отново ще стреля на сляпо. Без план, без оценка, без разчети. Нали се сещата какъв ще бъде резултатът за пореден път? Защото, когато не знаеш къде отиваш, винаги стигаш другаде. А ако все още не сте разбрали - тази цена на прословутата тол система я плащаме всички ние.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ