07 Декември 2025неделя23:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Над 200 населени места са без обществен автобусен транспорт

Нерегламентираните превози съсипват легалния бизнес

/ брой: 180

автор:Дума

visibility 18369

Над 200 малки населени места са без обществен автобусен транспорт заради нерегламентирани превози. Това заяви председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Петър Захариев по БНР. По думите му, този вид превози пречи на бизнеса.
"Това са превози на пътници по дублиращи автобусните линии с леки коли, микробуси или таксита. Превозвачи, които използват личните си автомобили и возят обикновено по цената на билета на автобуса и практически извършват нелоялна конкуренция, защото там няма билети, няма застраховка на пътниците", каза той. Около 50% са загубите на превозвачите от нелегални превози както във вътрешността на страната, така и по международните линии, твърдят представители на бранша. В повечето случаи леки автомобили превозват пътници на цената на автобусния билет. Държавата обаче не предприема мерки срещу нерегламентирания превоз.
Най-често движението на един легален автобус се дублира от две-три или четири таксита по вътрешните линии, като чрез тях се отнемат близо 50% от пътниците, докато по международните направления нелегалните превози отнемат на бранша около 60% от пътниците. Според Дамян Войновски, бивш изпълнителен директор на Изпълнителна агенцията "Автомобилна администрация", е необходим нов регламент, включително създаването на единен контролен орган.
"Основно контролът на нерегламентираните превози се извършва от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", но тези превози основно се извършват с бусове 8+1 места, които "Автомобилна администрация" самостоятелно не може да контролира. Необходимо е да се иска съдействие на полицията, на "Гранична полиция", за да могат да проверят. Също така, когато има акция, понеже са намесени доста служби, има изтичане на информация и съответно ефективността не е достатъчно добра", твърди Войновски.

60% от свинското на пазара е българско

автор:Дума

visibility 16391

/ брой: 229

Освободената шефка на пътната безопасност стана зам.-министър

автор:Дума

visibility 15489

/ брой: 229

Валутните резерви на БНБ са намалели с 3,1%

автор:Дума

visibility 15115

/ брой: 229

За новите реактори в "Козлодуй" трябват още терени

автор:Дума

visibility 14699

/ брой: 229

Путин: Ще вземем Донбас и Новорусия

автор:Дума

visibility 14542

/ брой: 229

65 000 семейства в Кипър ще получат коледни добавки

автор:Дума

visibility 15581

/ брой: 229

Си и Макрон обсъждат допълващи се ползи

автор:Дума

visibility 15711

/ брой: 229

Накратко

автор:Дума

visibility 11959

/ брой: 229

Какво след протестите

автор:Донка Михайлова

visibility 6917

/ брой: 229

Вън простаците от НС!

автор:Нешка Робева

visibility 11373

/ брой: 229

За БГеврозоната

visibility 8563

/ брой: 229

Поколенията и лъжите

автор:Александър Симов

visibility 7884

/ брой: 229

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ