Над 30% отсъстващи ученици и учители ще са границата за преминаване към онлайн обучение
Над 30% отсъстващи учители и ученици в едно от училище е границата, при която преминаването към онлайн обучение ще е задължително. Това коментира в студиото на БНР Ваня Кастрева, началник на Регионалното управление на образованието в София. Тя обясни, че заповедта на образователния министър, според която директорите ще предлагат, а МОН ще одобрява преминаването към дистанционно обучение, цели диалогичен режим между всички участници в образователния процес.
По думите й предложенията за преминаване към електронно обучение следва да се вземат от педагогическия съвет на училището и да бъдат съгласувани с обществения съвет при отчитане на мнението на преобладаващата част от родителите.
Педагогическият съвет има тежката си дума, но трябва да се търси мнението и на родителите, смята Кастрева. Преобладаващата част от родителите според нея означава поне 2/3 от родителите да са съгласни това да се случи.
Има баланс в отсъствията на учениците на този етап, посочи още Ваня Кастрева, като даде конкретни примери за София за процента на отсъстващи и поставени под карантина ученици и педагогически персонал.
В най-голямото училище в София и страната - 18 СУ „Уилям Гладстон“ в София, най-висок е ръстът на отсъстващи и карантинирани ученици в начален етап. В друго училище – 192-ро в Бистрица има над 30 на сто отсъстващи учители, на фона на неголям процент отсъстващи ученици. В професионалната гимназия „Княгиня Евдокия“ има голям процент отсъстващи ученици – над 30%, но малък брой карантинирани. В Испанската гимназия пък расте броят на карантинираните паралелки.
Тоест картината е изключително пъстра и затова тази заповед на министъра дава възможности да имаме ефективна превенция на риска от разпространение на Covid-19, навлизайки във време, в което и другите грипни зарази започват да се проявяват, коментира началникът на РУО - София.
Запитана какво точно се влага във формулировката увеличаващ се висок брой на ученици и учители, Ваня Кастрева поясни: „30% за мен е такава ясна граница, наложена във времето. 30% отсъстващи учители или ученици вече говори наистина за висок брой. Над 30%.“