14 Юли 2025понеделник06:47 ч.

Нани-на...

/ брой: 154

автор:Ева Костова

visibility 2039

Новият шеф на железниците нямало да спи, докато не ги изведе на печалба. Обещаващо начало, ако новият шеф не стартираше с нещо старо - вдигане на цените. С 5 процента се очаква да поскъпнат билетите във влаковете от 1 август, гласи новината от вчера. "Това са нищожни увеличения в сравнение с направените от автобусните превозвачи", извади аргумент председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. Признанието му е, че те няма да доведат до някакви съществени приходи и инвестиции в повишаване качеството на пътуването с влак. Тогава за какво се правят? И защо идват точно в сезона на отпуските? След протести и борба на синдикатите за оздравяване на железниците, след обещани инвестиции и заемни пари за реформи в жп сектора предвид по-доброто им бъдещо развитие? Решава се и закриването на 19 губещи линии "из страната", без да се назовават поотделно - могат да бъдат демонтирани и това да се отрази минимално на транспортните нужди на хората.
Така например една от най-нерентабилните линии на БДЖ е теснолинейката от Септември до Добринище. Сама по себе си тя обаче е голяма атракция, други не останаха от този сорт, затова сигурно и веднага е проявен интерес от германски инвеститор, който иска да развива атракционни пътувания. Че ние защо не можем да свършим тази работа? Защо трябва да се изпозакрива, да се заличава вече създадено през годините, макар и нерентабилно нещо? Още повече че то може да стане рентабилно, но вече в чужди ръце. А казват, че железниците били част от стратегическата система на една страна...
Защо не се обследва голямата пробойна във финансите на БДЖ, каквато са злоупотребите на собствените й служители, прословутата кражба на гориво и части за милиони? Специалистите изтъкват като аргумент за увеличението на цените на превозите на пътници нарасналата себестойност на услугата. Интересно заради що? Няма да разнищваме причините, има експерти за това. Но и за тях май тази територия е "тера инкогнита", както признава един изпълнителен директор в системата.
Думата ни е за друго - за социалната цена на промените. Тя още веднъж идва да потвърди, че скромното увеличение на минималната заплата и вдовишките пенсии с няколко лева засилиха много апетити те да бъдат "изядени". Макар че вече са изядени в аванс от инфлацията. Междувременно новият шеф на железниците не казва нищо за почистването на т.нар. вагони, измиването на прозорците поне, за тоалетните да не споменаваме, за потягане на част от разпасания на вид персонал, та всичко да стане по-поносимо, пък тогава... Така ли ще я караме, та да се наспи новият шеф на железниците. За такъв сън - мерси!

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 6278

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 4301

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 4970

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 5859

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 4296

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 4369

/ брой: 126

Тупик

visibility 5941

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 5209

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 6125

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 6065

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ