23 Юли 2025сряда21:54 ч.

Нани-на...

/ брой: 154

автор:Ева Костова

visibility 2064

Новият шеф на железниците нямало да спи, докато не ги изведе на печалба. Обещаващо начало, ако новият шеф не стартираше с нещо старо - вдигане на цените. С 5 процента се очаква да поскъпнат билетите във влаковете от 1 август, гласи новината от вчера. "Това са нищожни увеличения в сравнение с направените от автобусните превозвачи", извади аргумент председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. Признанието му е, че те няма да доведат до някакви съществени приходи и инвестиции в повишаване качеството на пътуването с влак. Тогава за какво се правят? И защо идват точно в сезона на отпуските? След протести и борба на синдикатите за оздравяване на железниците, след обещани инвестиции и заемни пари за реформи в жп сектора предвид по-доброто им бъдещо развитие? Решава се и закриването на 19 губещи линии "из страната", без да се назовават поотделно - могат да бъдат демонтирани и това да се отрази минимално на транспортните нужди на хората.
Така например една от най-нерентабилните линии на БДЖ е теснолинейката от Септември до Добринище. Сама по себе си тя обаче е голяма атракция, други не останаха от този сорт, затова сигурно и веднага е проявен интерес от германски инвеститор, който иска да развива атракционни пътувания. Че ние защо не можем да свършим тази работа? Защо трябва да се изпозакрива, да се заличава вече създадено през годините, макар и нерентабилно нещо? Още повече че то може да стане рентабилно, но вече в чужди ръце. А казват, че железниците били част от стратегическата система на една страна...
Защо не се обследва голямата пробойна във финансите на БДЖ, каквато са злоупотребите на собствените й служители, прословутата кражба на гориво и части за милиони? Специалистите изтъкват като аргумент за увеличението на цените на превозите на пътници нарасналата себестойност на услугата. Интересно заради що? Няма да разнищваме причините, има експерти за това. Но и за тях май тази територия е "тера инкогнита", както признава един изпълнителен директор в системата.
Думата ни е за друго - за социалната цена на промените. Тя още веднъж идва да потвърди, че скромното увеличение на минималната заплата и вдовишките пенсии с няколко лева засилиха много апетити те да бъдат "изядени". Макар че вече са изядени в аванс от инфлацията. Междувременно новият шеф на железниците не казва нищо за почистването на т.нар. вагони, измиването на прозорците поне, за тоалетните да не споменаваме, за потягане на част от разпасания на вид персонал, та всичко да стане по-поносимо, пък тогава... Така ли ще я караме, та да се наспи новият шеф на железниците. За такъв сън - мерси!

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 553

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 550

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 532

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ