НАП започва масови проверки на търговски обекти
/ брой: 110
Националната агенция по приходите (НАП) започва лятната си кампания за проверка на търговските обекти в цялата страна. Това заяви пред бТВ изпълнителният директор на приходната агенция Румен Спецов. Той призова всички собственици на търговски обекти да проверят касовите си апарати преди началото на сезона. Има тенденция за неиздаване на касови бележки, за откриване на устройства, които не подават данни към НАП, но това не е нещо ново, каза Спецов.
Според него методът "таен клиент" е много ефективен - в този случай данъчни служители правят контролна покупка в определения обект, проверяват дали се издава касова бележка, а след това чрез мобилно приложение проверяват дали данните от тази касова бележка отиват към НАП. Румен Спецов обясни, че вече има няколко случая на запечатани за срок от 14 дни заведения.
Първата административна мярка е налагане на глоба. Последва и принудителна административна мярка - запечатване на търговски обект за срок от 30 дни в зависимост от това дали нарушението е за първи път, а минималният период е поне 14 дни, обясни Спецов.