Наследникът на Peugeot 207 ще стартира нова ера в дизайна на марката
/ брой: 161
С пристигането си през следващата година наследникът на Peugeot 207 - 208, ще стартира нова ера в дизайна на марката според шефовете на голямата френска фирма. "Новият Peugeot 208 ще възвести нова ера в нашия дизайн и ще прекъсне връзката с миналото - сподели Жан-Пиер Плуе, директор по дизайна в компанията майка PSA/Peugeot-Citroen SA. - Д208 и всеки модел след него ще бъдат от хомогенно семейство. Всеки от тях ще пасне на марката и ще е пълноценен представител нa фамилията ни".
Peugeot 208 преминава в момента усилени летни тестове, след като премина през зимата подобна проверка. Вече е известно, че габаритите на колата ще бъдат приблизително същите като на актуалния модел, но инженерите са се постарали вътрешността да е по-обемна. Новата кола ще е и по-лека с минимум 100 кг, доста сериозно постижение за класа й. Благодарение на това принудително "отслабване" ще се подобри динамиката и икономичността на модела.
Известно е, че френските автопроизводители отделят много голямо внимание към намаляването разхода на гориво и съответно на изхвърляните вредности от колите. По всяка вероятност при новото Peugeot 208 двигателите ще са с намален ходов обем, като базовият ще е трицилиндров, но за сметка на турбопълненето средният разход на гориво ще е в рамките на трите литра.
Peugeot изпорзва същата философия при развитието на колата като Volkswagen и Opel/Vauxhall. Френският автопроизводител смята, че по-впечатляващата външност ще засили присъствието на марковия имидж и ще привлече по-широка клиентела.
"Новото 208 трябва да се продава в Азия, Южна Америка и навсякъде другаде по света - така, както ще се продава в Европа. Колата трябва да е лесно разпознаваема като истински модел на Peugeot навсякъде."
По всяка вероятност 208 ще бъде показан на автосалона в Женева през март следващата година и ще бъде първият модел на марката след ангажирането на Плуе като шеф-дизайнер на двете марки на PSA, след като преди това беше шеф на дизайна на Citroen, работа, която вършеше от 2000 година насам.
Peugeot още не е показал вида на новото си 208, но Плуе казва, че концептът SR1, показан от Peugeot миналата година в Женева, ще даде доста от дизайна и фирософията си както на Peugeot 208, така и на последващите модели на "лъвчетата" - ДSR1 демонстрира какво искаме да постигнем с атлетична, чиста елегантна форма и прецизен дизайн с доста повече съблазън.
Основни конкуренти на 208 ще са Renault Clio, Volkswagen Polo, Opel/Vauxhall Corsa и новата Ford Fiesta, но от Peugeot още не са обявили къде ще се прави колата. Peugeot 207 в момента се произвежда във Франция, Исапния, Словакия, Аржентина, Бразилия и Китай. Това е най-популярният модел на марката в Европа, отбелязал за първите четири месеца на тази година 119 146 продажби според данните на статистиката на JATO Dynamics.