20 Март 2023понеделник14:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще преобладава слънчево време с разкъсана висока, след обяд над западните райони и средна облачност. В повечето места ще е почти тихо. В сутрешните часове в източните райони ще има ниска облачност, там ще духа слаб южен вятър. Температурите ще се повишат и максималните ще са между 16 и 21 градуса, в София - около 19 градуса. Днес ще преобладава слънчево време с разкъсана висока, след обяд над западните райони и средна облачност. В повечето места ще е почти тихо. В сутрешните часове в източните райони ще има ниска облачност, там ще духа слаб южен вятър. Температурите ще се повишат и максималните ще са между 16 и 21 градуса, в София - около 19 градуса.

Недостиг на пилоти за гражданската авиация

/ брой: 53

автор:Дума

visibility 1069

Продължава тенденцията за недостиг на пилоти, което кара българските авиокомпании да прибягват до услугите на чуждестранни летци. През 2018 година около 5% от пилотите са били от други държави, а сега те вече са 10% от авиационния състав. 

"През летния период на 2023 г. делът на заетите чуждестранни пилоти в български авиокомпании вероятно ще достигне 15%", заяви председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.

Според него през 2022 г. България е достигнала близо 75% от равнището на международните полети за 2019 г. По думите му пътниците по международните полети през 2022 г. са достигнали общо 8,583 млн., докато през 2019 г. са били 11,474 милиона. Международните полети традиционно се осъществяват през 4-те летищата в страната - София, Варна, Бургас и Пловдив. 

"През миналата година най-голямото непредвидено предизвикателство  беше войната на Русия с Украйна, която хвърли глобалната икономика в рецесия, с неочаквано високи нива на инфлация, повишени лихвени проценти и цени на горива, загубени пазари, нарушени вериги за доставки на суровини и материали, затворено въздушно пространство", обясни председателят на АБА.

Според него през 2022 г. поръчките на самолети бяха най-много от 2014 г. насам, но доставените в авиокомпаниите самолети бяха значително под нивата преди КОВИД-19 поради проблеми във веригите за доставки на материали и компоненти.

Към края на 2022 г. действащи са 19 въздушни превозвача с валиден лиценз да оперират в България. В момента повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Запазва се и се задълбочава тенденцията за забележимо и трайно навлизане на българските авиокомпании на европейския пазар.

МФ иска таван от 5000 лв. за плащанията в брой

автор:Дума

visibility 216

/ брой: 54

940 лв. минимална заплата от 2024 г.

автор:Дума

visibility 222

/ брой: 54

Обещават газовата връзка със Сърбия да бъде пусната в срок

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 54

Колите втора ръка са поскъпнали с 40 %

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 54

Пробив в отношенията между Косово и Сърбия

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 54

Погнаха Тръмп за недекларирани подаръци

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 54

Стига сме отстъпвали!

автор:Боян Бойчев

visibility 215

/ брой: 54

Шизофренията в Хага

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 54

Атанас Зафиров: БСП е лявата партия, която отстоява мира

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 54

Георги Свиленски: Служебният кабинет се намесва предизборно

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 54

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ