26 Април 2024петък11:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Норвегия обмисля "плаващи" тунели

/ брой: 153

автор:Дума

visibility 614

Норвегия планира да изгради "плаващи" тунели, съобщи агенция Фокус, като се позова на Си Ен Ен. Системата от съоръжения ще свързва южната и северната част на страната и ще струва поне 40 млрд. долара. Сега, за да се стигне например от южния град Кристиансанд до северния Трондхай покрай западното крайбрежие, трябва да се пътува 21 часа и да се сменят седем ферибота, ако сте с кола.

Плановете предвиждат до 2050 г. да бъдат построени редица мостове и най-дълбокият и дълъг тунел в света, който да минава на дълбочина от 392 метра под морското дъно и да бъде 27 километра дълъг. Освен тях има идея да бъдат създадени потопени на 30 метра под водата тунели, които медиите наричат "плаващи". Те ще бъдат използвани за пресичането на фиордите, когато не може да се изгради мост. 

Изработените от бетон "плаващи" тунели ще бъдат закотвени за морското дъно или прикрепени към понтони над водата, между които да преминават корабите. 

Идеята за потопен плаващ тунел не е нова. През 1882 г. британският военноморски архитект Едуард Рийд предлага плаващ тунел през Ламанша, но идеята е била отхвърлена.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 633

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 665

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 750

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 670

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ