16 Май 2024четвъртък09:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Данаил Папазов:

Няма да има съкращения в БДЖ

Синдикатите ще бъдат информирани писмено, че нямаме такива намерения, заяви министърът

/ брой: 112

автор:Мая Йовановска

visibility 56

Няма да има съкращение в БДЖ, увери министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов във Враца вчера. Папазов заедно с генералния директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев направи проверка на ремонтните дейности по жп линията София-Мездра. Когато се каже оптимизация, това не означава съкращения, каза министър Папазов. Точно и ясно сме казали каква ще е оптимизацията. Имаме много длъжности, които липсват в БДЖ, и същевременно раздута администрация. Хора ще бъдат пренасочвани от една длъжност в друга, ще има и преквалификация, за пореден път изтъкна министърът. Папазов съобщи, че във връзка с оптимизацията ще има писмен отговор до синдикатите. Никога не сме казвали, че 700 души ще бъдат съкратени. В момента правим преглед на всички длъжности. Част от раздутата администрация трябва да отиде в експлоатацията. Има длъжности и в ремонтната дейност, които могат да се преустроят.
ДУМА припомня, че през миналата седмица синдикатите в железниците излязоха с позиция, в която се казва, че се готвят съкращения, без това да е съгласувано с тях и в нарушение на наскоро подписания колективен трудов договор.
В момента не се предвиждат съкращения в БДЖ. Дружеството е намалило задълженията си за миналата година в рамките на около 100 милиона лева и продължаваме да ги погасяваме. Това пък каза по-рано вчера пред БНТ изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Християн Кръстев.
Той обясни, че преговорите с облигационерите и кредиторите продължават, а голяма част от подвижния състав, който не е бил в експлоатация, е възстановен. "Влаковете, които пътуваха с по един и два вагона миналата година, вече пътуват по план-график - с четири, пет или шест вагона, така че техниката е ремонтирана. Не ни достигат около седем-осем локомотива, специално в "Пътнически превози", заяви Кръстев и допълни, че е открита процедура за закупуване само на нови влакове до края на годината.


С 25 минути по-малко ще пътува влакът от София до Враца

"По време на проверката в междугарието Илиенци - Курило скоростта на движение на влака достигна 120 км в час. Средната скорост по трасето София-Мездра е 70 км в час. Макар че все още има участъци, в които текат ремонтни дейности, стигнахме от София до Враца заедно с всички спирания за час и четиридесет минути", каза Данаил Папазов. След завършване на участъка около Своге пътуването ще трае 1,30 ч. Това ще стане до края на лятото. Целият ремонт се прави от НКЖИ, каза министър Папазов. Така пътуването от София до Мездра се съкращава с 15 минути, а от София до Враца с над 25 минути.
По време на проверката министър Папазов инспектира строително-ремонтните дейности на спирка Церово и направи оглед на новоизградения мост на гара Мездра.
Жп линията в участъка София-Мездра е с категория "железопътна магистрала". Тя е двойна, електрифицирана жп линия с дължина 87,905 км. Поради географски особености участъкът може да бъде категоризиран като труден. Има 36 тунела и 68 моста, 44 "слаби места" - активни свлачища, опасни скални откоси, слягащи насипи и срутища.

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 558

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 546

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 487

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 524

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ