20 Ноември 2025четвъртък02:18 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няма пари за ремонт на "Тракия" между Стара Загора и Чирпан

Тол системата ще обхваща 6050 км от пътищата в страната

/ брой: 215

автор:Дума

visibility 2004

От началото на годината държавата е дала 3.250 млн. лв. за временни ремонти на платното на магистрала "Тракия" в участъка от Чирпан до Стара Загора, като ремонтите са нетрайни и не могат да подобрят качеството на състоянието на настилката. Това става ясно от отговор на въпрос към министъра на регионалното развитие Петя Аврамова от  депутата от БСП Георги Найденов. 

Повод за парламентарното питане са станалите нарицателни неравности по трасето на автомагистралата, заради които от 28 септември миналата година има въведено ограничение на скоростта от 90 км./ч., въпреки че по автомагистралите у нас максимално разрешената скорост е 140 км./ч. Депутатът от БСП изразява недоумение защо повече от година в 40-километровия участък от Чирпан до Стара Загора няма вдигане на ограничението на скоростта.

От отговора на министъра на регионалното развитие става ясно, че една година държавата не е успяла да намери средства, за да финансира цялостен основен ремонт на магистралата, и е по-изгодно да се правят частични ремонти, за да не се спира движението по нея; както и да бъде ограничена скоростта на движение заради бабуните на пътя, които представляват реална заплаха за живота и здравето на преминаващите по него.

Най-често пътната настилка се износва от тежкотоварни камиони, които минават по пътя целогодишно. Особено през летния сезон, обаче, качеството на асфалта се влошава драстично. Най-натоварено е през почивните дни и празниците. По изчисления на Министерството на регионалното развитие, за цялостен основен ремонт на 40-километровата отсечка ще са необходими близо 40 милиона лева, или точно по милион лева за километър, посочва още Аврамова. В отговора си до левия депутат министър Аврамова съобщава още, че "необходимите средства за възлагане на строително-монтажните работи не са осигурени поради ограничения бюджет на Агенция "Пътна инфраструктура" през 2019 г".

Междувременно, след заседание на обществения съвет към МРРБ, стана ясно, че следващата седмица ще бъде публикувана за обществено обсъждане тарифата за таксите, които ще се събират след въвеждането на тол системата.  Първоначално тя ще обхваща  6050 километра първи, втори клас пътища и автомагистралите. Продължават дискусиите с превозвачите и фирми за тарифите за тол системата, както и дали ще има нулева ставка за автобусите, съобщи членът на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" проф. Олег Асенов.

В 4 града - София, Варна, Пловдив и Русе, има изградени специални демоцентрове, в които фирми и граждани могат да разиграят сценарии, както и да изчислят разходите си на тол калкулатор. Центровете нямат краен срок и ще работят, докато има желаещи, обясни Асенов. Към момента са изградени и работят 85 станции за измерване на теглото на ТИР-овете над 3,5 тона, предстои да се пуснат още 15. Попитан за статута на Южната дъга на София, Олег Асенов отговори, че участъкът не е в покритието на тол системата. Разчетите показват, че годишните приходи на тол системата от леки автомобили се очаква да са в размер на 250 млн. лева. Когато тарифата бъде окончателно приета, ще има яснота колко ще печели държавата. Както е известно, за камиони трябваше да влезе в действие  в средата на тази година, но заради провали при реализацията на проекта срокът бе отложен за началото на март.

Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ