16 Септември 2025вторник05:51 ч.

Очакват тол системата отново да се забави

Браншовици настояват тя да бъде въведена за всички автомобили едновременно

/ брой: 219

автор:Дума

visibility 1623

През март 2020 г. няма да има готовност за внедряване на тол системата у нас. Това мнение изрази Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България пред  Bloomberg TV Bulgaria. Според Димитров има необходимост от свиване на обхвата на системата и покриване единствено на магистралите и пътищата I клас, които са част от международни коридори. "Такъв е и европейският пример", коментира той. Според Димитров всички държави в Европа започват да въвеждат тол системата с доста по-малък обхват. 6 хил. км, които за момента е предвидено да се обхванат у нас, са около 20% от републиканската пътна мрежа. Гостът посочи, че системата би трябвало да бъде въведена за всички превозни средства. Съседните на България страни, с изключение на Унгария, имат тол система, но тя е валидна за всички -  и леки, и тежкотоварни автомобили, твърди браншовикът.

Както е известно, стартът на "печатницата за пари" беше отложен от 16 август 2019 г. за 1 март 2020 г. Причината бе, че все още не се знае какъв ще е обхватът на платените пътища и таксите за тях. А сега се оказва, че и нормативно държавата не си е свършила работата с промени в наредби съгласно изискванията на закона. Не са готови и дигиталните карти за таксуване. Това стана ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие Петя Аврамова до депутатите от БСП Георги Свиленски, Димитър Данчев и Любомир Бонев, даден преди месец.

Дигиталната карта за таксуване на камионите и автобусите все още не е готова. Причината за това се оказват поставените пътните знаци за начало и край на населеното място (№11 и №12). Направена проверка на терен установила, че голяма част от тях се намират на места, които не съответстват на действащия общ или подробен устройствен план. Освен това предстои да се въведат нови пътни знаци, за които ще се изисква плащането на е-винетка или тол такса. За целта е предприета промяна в Наредба №18 от 23 юли 2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци. Те ще се поставят на мястото, от което възниква задължението за плащане на такса, и съответно имат отношение към цялостната организация по въвеждането на електронната система за събиране на пътни такси. Промените в наредбата за пътните знаци бяха публикувани на 9 септември и тепърва предстоят да бъдат приети. След това ще трябва да се обяви поръчка за изработването им. Към момента регионалното министерство няма яснота колко пари ще са нужни за това, защото не знае обхвата на платените пътища за тировете.

Освен това изпълнителят на тол системата, австрийската фирма "Капш", се бави с преоборудването на съществуващите рамки по пътищата, през които ще се засича тол таксуването. Съгласно договора "Капш" трябва да ги дооборудва до 9 февруари 2020 г. От тези 95 трафик рамки около 50 са на автомагистрали. Това означава, че тестването на самата система не е в пълен обхват.

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 707

/ брой: 171

Пътуваме от София до Сърбия изцяло по магистрала

автор:Дума

visibility 758

/ брой: 171

НАП погва амбулантни търговци за укрити доходи

автор:Дума

visibility 713

/ брой: 171

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 737

/ брой: 171

Да се ограничи интернет за децата

автор:Дума

visibility 649

/ брой: 171

Голям пожар бушува на Пелопонес

автор:Дума

visibility 675

/ брой: 171

Германците взимат заеми за всекидневни разходи

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 171

Накратко

автор:Дума

visibility 669

/ брой: 171

Признанието на Макрон

автор:Юри Михалков

visibility 684

/ брой: 171

Винаги с разум

visibility 642

/ брой: 171

Разбирате ли смисъла от училището?

visibility 661

/ брой: 171

Глас и съвест на епохата

автор:Дума

visibility 670

/ брой: 171

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ