02 Юни 2023петък11:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще е предимно слънчево. След обяд ще се развива купеста облачност, но само на отделни места в западните райони от страната ще има краткотрайни валежи. Вятърът ще е слаб от изток. Максималните температури ще са между 24 и 29, в София - около 24 градуса. Днес ще е предимно слънчево. След обяд ще се развива купеста облачност, но само на отделни места в западните райони от страната ще има краткотрайни валежи. Вятърът ще е слаб от изток. Максималните температури ще са между 24 и 29, в София - около 24 градуса.

Опит пореден

/ брой: 160

автор:Евгени Гаврилов

visibility 101

Евгени ГАВРИЛОВ



Появи се информация, че е започнало строителството на завода за електромобили край Ловеч, на терена на бившия завод "Балкан". До края на следващата година трябва да бъде произведена първата серия електромобили, а мащабното производство да се развие през 2024 г.
Това е една от малкото добри новини напоследък, че чак не е за вярване. Все пак монтажът на цяла кола е върхът на автомобилната индустрия. Над 95% от тази продукция отиват за износ, което подобрява драстично търговския баланс на държавата. Доказателство е заводът на "Дачия" в Румъния, който за 10 години стана най-голямото предприятие на Балканите и прави оборот 10 млрд. евро. Обикновено подобен завод дава работа на между 5000 и 10 000 човека. У нас мащабът ще е по-малък, но в случая е важен принципът.
Историята започна през 60-те години на миналия век с "Булгаррено". Общо в Пловдив са произведени 4000 автомобила от тази марка. Следва "Булгаралпин", от която са сглобени 400 бройки,
През 60-те години за първи път и в Ловеч се произвеждат коли. Те носят името "Пирин ФИАТ". Общо от поточната линия излизат близо 760 автомобила.
Ако има автомобил, който е свидетел на  голяма част от историята на България през периода 1966-1990 г., това е "Москвич Алеко". За периода, отново в Ловеч, са сглобени 304 297 броя различни модели на тази марка. Началото на 90-те години на миналия век пък ще се запомни с неуспешния опит на британската група "Ровър" да започне да произвежда коли във Варна.
Засега последният неуспешен опит в тази област у нас, като изключим напразните усилия да привлечем "Фолксваген" като инвеститор, се свързва с китайската Great Wall и "Литекс моторс".  
Отдавна един от всепризнатите световни критерии за степента на икономическо развитие на дадена страна е дали тя произвежда автомобили. За последните десет години 150 станаха компаниите от автомобилната индустрия, които предпочетоха България като място за производство на различни компоненти за автомобили, но опитите за цялостно сглобяване досега са се проваляли. Дано при този опит нещо все пак се случи, стига и той да не се окаже поредната предизборна пушилка.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

БСП е против посягането на парите от Сребърния фонд

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Основната лихва вече гони 3%

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

В 40% от обществените поръчки има пороци

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Налагат Истанбулската конвенция на цял ЕС

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Румънските учители продължават стачката

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Украйна загуби остатъците от бойния си флот

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Вдигат тавана на дълга на САЩ

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

Тинята в блатото...

автор:Боян Бойчев

visibility 0

/ брой: 104

Насилствено тъпкане

автор:Виктор Турмаков

visibility 0

/ брой: 104

Безсмъртни, те пътуват с нас

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 104

Писмо на един англичанин, което разтърсва душата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 104

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ