18 Септември 2025четвъртък12:13 ч.

Опит пореден

/ брой: 160

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2735

Евгени ГАВРИЛОВ



Появи се информация, че е започнало строителството на завода за електромобили край Ловеч, на терена на бившия завод "Балкан". До края на следващата година трябва да бъде произведена първата серия електромобили, а мащабното производство да се развие през 2024 г.
Това е една от малкото добри новини напоследък, че чак не е за вярване. Все пак монтажът на цяла кола е върхът на автомобилната индустрия. Над 95% от тази продукция отиват за износ, което подобрява драстично търговския баланс на държавата. Доказателство е заводът на "Дачия" в Румъния, който за 10 години стана най-голямото предприятие на Балканите и прави оборот 10 млрд. евро. Обикновено подобен завод дава работа на между 5000 и 10 000 човека. У нас мащабът ще е по-малък, но в случая е важен принципът.
Историята започна през 60-те години на миналия век с "Булгаррено". Общо в Пловдив са произведени 4000 автомобила от тази марка. Следва "Булгаралпин", от която са сглобени 400 бройки,
През 60-те години за първи път и в Ловеч се произвеждат коли. Те носят името "Пирин ФИАТ". Общо от поточната линия излизат близо 760 автомобила.
Ако има автомобил, който е свидетел на  голяма част от историята на България през периода 1966-1990 г., това е "Москвич Алеко". За периода, отново в Ловеч, са сглобени 304 297 броя различни модели на тази марка. Началото на 90-те години на миналия век пък ще се запомни с неуспешния опит на британската група "Ровър" да започне да произвежда коли във Варна.
Засега последният неуспешен опит в тази област у нас, като изключим напразните усилия да привлечем "Фолксваген" като инвеститор, се свързва с китайската Great Wall и "Литекс моторс".  
Отдавна един от всепризнатите световни критерии за степента на икономическо развитие на дадена страна е дали тя произвежда автомобили. За последните десет години 150 станаха компаниите от автомобилната индустрия, които предпочетоха България като място за производство на различни компоненти за автомобили, но опитите за цялостно сглобяване досега са се проваляли. Дано при този опит нещо все пак се случи, стига и той да не се окаже поредната предизборна пушилка.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Язовирите са 59% пълни, но загубите по мрежата стигат до 90%

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 174

Увеличават месечната докторантска стипендия

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 174

Кметът на Огняново нападнат и бит от хотелиер

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 174

526 училища ще имат статут на иновативни през 2025/2026 г.

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 174

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 134

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 121

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 137

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 130

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 120

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 133

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 131

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ