29 Август 2025петък00:09 ч.

Осъдителни присъди за машинистите от инцидента в Хитрино

автор:Дума

visibility 952

Мегаделото за влаковата катастрофа на гара Хитрино, при която бяха отнети 7 човешки живота и причинени значителни материални щети, завърши с ефективни присъди за двамата локомотивни машинисти.

Предадените на съд с обвинителен акт от 73 страници локомотивни машинисти Димитър Михнев и колегата му Радослав Петков бяха признати днес от състав на Шуменския окръжен съд за виновни за влаковата катастрофа на гара Хитрино, станала на 10 декември 2016 г. около 5,37 ч.

Димитър Михнев получи наказание лишаване от свобода за срок от 15 години при общ режим и бе лишен от право да упражнява професията на локомотивен машинист за срок от 17 години. Вторият подсъдим Радослав Петков получи наказание от 10 години лишаване от свобода при общ режим. Той също бе лишен от право да упражнява професията си за срок от 12 години. С определение на съда им бе изменена мярката за неотклонение, като съдът им наложи „Домашен арест“.

Както е известно, Окръжната прокуратура в Шумен предаде двамата подсъдими на съд за престъпление при управление на подвижен железопътен състав, при което са били нарушени правилата за движение. Михнев е бил първи машинист на влаковата композиция, а Петков – втори.

Тежката влакова катастрофа е била причинена заради висока скорост при навлизане в гарата. Влаковата композиция, съставена от 26 вагони-цистерни и два локомотива, излезе от железния път. Причинена беше смъртта на седем души. 14 бяха ранени с различни по степен телесни повреди. Повредени и унищожени бяха десетки къщи, сградата на общината, железният път и други.

Присъдата на Шуменския окръжен съд подлежи на обжалване и протест пред Апелативния съд във Варна.

От Шуменския окръжен съд припомнят, че досъдебното производство по делото е 40 тома. По досъдебното производство са били назначени и извършени седем съдебномедицински експертизи за аутопсия, 14 – за причинени тежки и средни телесни повреди, 21 - за леки телесни повреди. За разпознаване на загинали са назначени четири ДНК-експертизи. Извършени са 10 химически и 7 токсикологични експертизи. За решаване на казуса по същество са назначени 4 технически експертизи – за железния път, за скоростта на композицията, за дерайлирането й от релсовия път, както и за осигурително-техническата дейност. Направена е била и пожаротехническа, 2 компютърно-технически, 2 криминалистически и трасологогична експертиза. Има 3 съдебнопсихиатрични експертизи. Вещите лица по наказателното дело са общо 56. Разпитани са 90 свидетели. 



МТСП предлага 1213 лв. минимална заплата от 2026 г.

автор:Аида Ованес

visibility 92

/ брой: 160

МОН обяви кога ще са ученическите ваканции

автор:Дума

visibility 76

/ брой: 160

Индийски лекари кандидатстват в Перник

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 160

Свидетел с разказ за издирвания прокурорски син

автор:Дума

visibility 76

/ брой: 160

Кабинетът дава 1,5 млрд. лв. за ремонти в енергетиката

автор:Дума

visibility 74

/ брой: 160

През септември тръгва процедурата за Бюджет 2026 г.

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 160

КЕВР предлага допълнително поевтиняване на газа през септември

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 160

Банкоматите ще дават банкноти между 5 и 100 евро

автор:Дума

visibility 71

/ брой: 160

Коалицията в Берлин раздирана от тежък спор

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 160

Гърция модернизира бреговата си охрана

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 160

Франция е пред политическа криза

автор:Дума

visibility 74

/ брой: 160

Накратко

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 160

Децата бегълци

автор:Барбара Пейчинова

visibility 70

/ брой: 160

Парите или здравето

автор:Таня Глухчева

visibility 74

/ брой: 160

Как се преподаваше в България преди?

visibility 81

/ брой: 160

Преговорите за следващия бюджет ще са ключови за ЕС

visibility 74

/ брой: 160

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ