29 Април 2024понеделник17:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Още 500 млн. лв. заради тънкия асфалт

100 км от четири магистрали се нуждаят от ремонт на настилката

/ брой: 49

автор:Дума

visibility 415

Заради некачественото строителство на Северната скоростна тангента, магистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица" държавата трябва да плати около 500 млн. за нови ремонти. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Венцислав Ангелов. Той допълни, че това са предварителните оценки и то само за участъците, на които бяха направени проверки в последните месеци. Става въпрос за около 100 км.

Ангелов уточни, че агенцията търси георадар, за да направи подробно проучване на цялата настилка. Той щял покаже нивото на асфалтовите пластове на цялата отсечка, като може да се открият и конструктивни проблеми.

Проучванията до момента се правеха чрез вземане на "ядка" от конкретния участък. Този метод обаче не може да покаже в каква част от участъка е пестен материал или не са вложени нужните количества. Пробата от Северната скоростна тангента показа, че асфалтът е с 30% по-тънък от заложеното по проект. 

"Конкретната ядка, която се взима от асфалтовата настилка, ни показва съответните пластове. Вземането на пробите е избираемо. Спрямо проектната документация ние имаме заложена определена дебелина на пластовата настилка. След изваждането на тази ядка се прави съпоставка", уточни още Ангелов.

Според шефа на АПИ проверките са възложени още през ноември миналата година от Министерството на вътрешните работи, заради много сигнали за деформации по платното и големия брой катастрофи.

Пътната агенция като страна по инхаус договорите за изграждането на "Хемус" продължава да работи по тях и когато се изисква, се изплащат средства. За магистралата Русе-Велико Търново също са платени авансови средства - около 100 млн. лв. 

"Искаме да сме коректни по договора и затова изплащаме средствата", каза още Венцислав Ангелов.

Ще променим цялостната философия за ремонта и изграждането на пътищата", заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков пред БНТ. Той съобщи, че са направени конкурсите за поддръжка на пътищата за следващите три години. "В тях освен текущи, имаме и елементи на основни ремонти", посочи министърът.

Става дума за седем обществени поръчки за пътно поддържане с прогнозна стойност, възлизаща на рекордните 3,6 млрд. лв. На специално свикана пресконференция обаче остри критики към Шишков отправиха и от Института за пътна безопасност. Институтът е получил данни по Закона за достъп до обществена информация, че през 2022 г. е извършен основен ремонт на едва 7 км пътища и е правена поддръжка на други 200 км, докато в същото време държавата е разплатила милиарди за пътища. Според института няма яснота как са разпределени тези пари по стари плащания, а служебното правителство работи непрозрачно. 

4-часова спасителна акция в Пирин

автор:Дума

visibility 56

С Велики понеделник започва Страстната седмица

автор:Дума

visibility 90

БСП ще отбележи 1 май – Ден на труда

автор:Дума

visibility 95

БСП успя да запази работните места в мините

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 81

"Боташ" не иска прекратяване на споразумението с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 81

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 81

Fitch очаква политическата криза пак да отложи еврото

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 81

Хиляди испанци подкрепиха Санчес

автор:Дума

visibility 211

/ брой: 81

Нелегални мигранти с менте лични карти

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 81

САЩ и Китай трябва да са партньори

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 81

Накратко

автор:Дума

visibility 190

/ брой: 81

Загинал на работа

автор:Аида Паникян

visibility 224

/ брой: 81

Маските паднаха

visibility 218

/ брой: 81

Украйна – камикадзе на САЩ

автор:Юри Михалков

visibility 210

/ брой: 81

БСП е алтернатива за развитието на България

автор:Дума

visibility 230

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ