29 Април 2024понеделник13:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Още 500 млн. лв. заради тънкия асфалт

100 км от четири магистрали се нуждаят от ремонт на настилката

/ брой: 49

автор:Дума

visibility 414

Заради некачественото строителство на Северната скоростна тангента, магистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица" държавата трябва да плати около 500 млн. за нови ремонти. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Венцислав Ангелов. Той допълни, че това са предварителните оценки и то само за участъците, на които бяха направени проверки в последните месеци. Става въпрос за около 100 км.

Ангелов уточни, че агенцията търси георадар, за да направи подробно проучване на цялата настилка. Той щял покаже нивото на асфалтовите пластове на цялата отсечка, като може да се открият и конструктивни проблеми.

Проучванията до момента се правеха чрез вземане на "ядка" от конкретния участък. Този метод обаче не може да покаже в каква част от участъка е пестен материал или не са вложени нужните количества. Пробата от Северната скоростна тангента показа, че асфалтът е с 30% по-тънък от заложеното по проект. 

"Конкретната ядка, която се взима от асфалтовата настилка, ни показва съответните пластове. Вземането на пробите е избираемо. Спрямо проектната документация ние имаме заложена определена дебелина на пластовата настилка. След изваждането на тази ядка се прави съпоставка", уточни още Ангелов.

Според шефа на АПИ проверките са възложени още през ноември миналата година от Министерството на вътрешните работи, заради много сигнали за деформации по платното и големия брой катастрофи.

Пътната агенция като страна по инхаус договорите за изграждането на "Хемус" продължава да работи по тях и когато се изисква, се изплащат средства. За магистралата Русе-Велико Търново също са платени авансови средства - около 100 млн. лв. 

"Искаме да сме коректни по договора и затова изплащаме средствата", каза още Венцислав Ангелов.

Ще променим цялостната философия за ремонта и изграждането на пътищата", заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков пред БНТ. Той съобщи, че са направени конкурсите за поддръжка на пътищата за следващите три години. "В тях освен текущи, имаме и елементи на основни ремонти", посочи министърът.

Става дума за седем обществени поръчки за пътно поддържане с прогнозна стойност, възлизаща на рекордните 3,6 млрд. лв. На специално свикана пресконференция обаче остри критики към Шишков отправиха и от Института за пътна безопасност. Институтът е получил данни по Закона за достъп до обществена информация, че през 2022 г. е извършен основен ремонт на едва 7 км пътища и е правена поддръжка на други 200 км, докато в същото време държавата е разплатила милиарди за пътища. Според института няма яснота как са разпределени тези пари по стари плащания, а служебното правителство работи непрозрачно. 

Опонентът ни е паралелната държава

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 81

1,3 млн. българи живеят с доходи под прага на бедност от 638 лв.

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 81

Сключен е договор за шумоизолираща преграда над с. Чурек

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 81

Българчетата са на първо място в света по пушене

автор:Дума

visibility 189

/ брой: 81

БСП успя да запази работните места в мините

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 81

"Боташ" не иска прекратяване на споразумението с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 81

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 81

Fitch очаква политическата криза пак да отложи еврото

автор:Дума

visibility 148

/ брой: 81

Хиляди испанци подкрепиха Санчес

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 81

Нелегални мигранти с менте лични карти

автор:Дума

visibility 165

/ брой: 81

САЩ и Китай трябва да са партньори

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 81

Накратко

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 81

Загинал на работа

автор:Аида Паникян

visibility 145

/ брой: 81

Маските паднаха

visibility 145

/ брой: 81

Украйна – камикадзе на САЩ

автор:Юри Михалков

visibility 142

/ брой: 81

БСП е алтернатива за развитието на България

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ