20 Ноември 2025четвъртък20:42 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Отлагането на ТОЛ системата е параван за прекрояване на апетитни части от закона

Декларация от името на ПГ на "БСП за България"

автор:Дума

visibility 3289

Докато ГЕРБ и компания принудително ни държи в плен на сагата "Всичко по левче", в държавата ни се сгромоляса тихомълком още един провален ангажимент на властта: въвеждане в действие на тол-системата. Хубава работа, ама гарантирана от ГЕРБ. Това се случва в момента, след като се разбра, че тол-системата, като режим на таксуване на тожкотоварни автомобили по българските пътища, се отлага за пореден път.
Уважаеми колеги от ГЕРБ,
Ние сме сигурни, че дори и на вас вече ви стана ясно, че тази система и нейното реално въвеждане в действие са пълен хаос. Лошото е, че този хаос продължава да се разраства. Проблемът с вече на два пъти отлагания старт на тол-системата просто е параван, зад който прозира натиск за интереси и прекрояване на апетитни части от този закон. Вие нямате нито амбицията, нито разумния ресурс да обясните защо се прокарват в 90-та минута поредните промени в закона и се обявява трета поред дата за старт на тол-системата.
Кой от вас ще дръзне да даде аргументирано обяснение защо се променя едва сега режимът за т.нар. ДДД /доставчици на декларирани данни/? Уж идеята бе точно те да подписват договори с АПИ, а сега изведнъж това ще се прави от посредниците между АПИ и потребителя НДУ - националния доставчик на услуги.  Някой трябва да се престраши и да признае, че зад завесата на тоя театър наднича една любима тема на ГЕРБ - КОМИСИОНИТЕ!  Уж системата на доставяне щеше да действа официално без комисиони, а изведнъж се промъкна как комисионата щяла да бъде 2%. И компаниите, според последните промени, ще сключват договори с посредниците. Внезапно с новите ви промени в закона АПИ рязко се отказва от събирането на тол-такси и така открито и напълно необезпокоявано всички приходи се насочват през една единствена компания.  Питаме: На някого още да не му е ясно, че кучето е заровено в едни 50 милиона лева за комисиони, разбира се, според прогнозите за приходи от тол-системата?   Дори и след двукратно отлагане старта на системата, държавата продължава да не е наясно с окончателния обхват на пътната мрежа, която ще влезе в режима на тол-системата, а преговорите с бранша, относно тарифата и обхвана, непрекъснато се отлагат. Проспахте и последния обещан, дори лично от премиера, срок - 1 ноември, когато уж трябваше  да заработи тол-системата.  За кой ли път чуваме полупризнанието как и тол-полицията на била укрепена. А истината е, не че не е укрепена, а че е смешна системата от полуработа и полуправила!  
По същество: пълен хаос ви е идеята и с начина на плащане. Няма обяснение защо отпада досегашната идея камионите да плащат тол-такси по избор през маршрутни карти, бордови устройства или GPS устройства. Продължава да не е ясно какви са мотивите, според които държавната агенция се освобождава изцяло от планираната и препоръчана от Световна банка функция да събира тол-такси и как така изведнъж няма капацитет да изпълнява тази работа! Хайде сега да се върнем пак към заровеното куче и да потърсим обяснението във финансовия ефект - националните доставчици на услуги ще прибират до 7% комисиона от цената и на винетките, и на тол-таксите, като приходите от вторите ще са в пъти по-големи.
Според последните признания по този законопроект като годишен доход от тол-такси се посочва цифрата 700 млн. лв. Да пресмятаме ли, че това значи как на година около 50 млн. лв. ще отиват в посредниците като официални комисиони.
Фактът, че на GPS компаниите не се позволява сами да функционират на пазара и така да спестят на държавата тези разходи, е съмнителен. Вие дори не знаете колко хора работят и са нужни на тая система и до момента! В началото бяха 23-ма, сетне станаха 68, сега цифрата набъбна до 629. В гъста мъгла е потънала и информацията за монтираните рамки за контрол на тол-системата. Така че сроковете са ви най-малкият проблем.
И както сте тръгнали на дългосрочни, 1 март не ви върши работа. Кажете направо 1 април! Вие така и така се шегувате с поредния калпав закон, шегувате се с обещания пред транспортния бранш, тъжна шега са ви и пътищата, и приходите в бюджета. Но законодателната ви немощ е повече от сериозна и нямате умора да продължавате да го доказвате.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 891

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 870

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 787

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 840

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 867

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 953

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 861

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 858

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 874

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ